Muidugi tuleb sellest asjaosalistel õppida, ei usu, et ameti juht teisiti arvaks. Ametil on õppimiskohti muuhulgas oma otsuste motiveerimisest seaduste rakendamise praktikani.
Siiski, konkreetse turult lahkumise kõiki põhjuseid teab ikkagi ainult vedaja ise. Faktina on teada, et Eestis on kaugliiniturul väga tihe konkurentsikeskkond ja selge, et uutel turule sisenejatel peab olema piisavalt tahtmist ja kannatlikkust nö. turu sissetöötamiseks.
Nagu täna Postimehe juhtkirjas ka viidatud, olid Eesti vedajad ka hoolega ettevalmistunud Superbusi tulekuks - ennetavalt korrigeeriti piletihindasid tarbijatele soodsamaks, välja on arendatud nutikad piletimüügi e-lahendused, investeeritud on uutesse bussidesse ja bussjuhtidesse, mistõttu ilmselt Superbus ei suutnud nii kiiresti turgu konkurentidelt üle võtta, kui mõnel teisel turul, kus osapooled polnud pingutanud uuenduste nimel.
Tegemist on ka väga väikese turuga, võrreldes näiteks Soomega, kus Superbus kuuldavasti võitis tarbijaid just erinevusega seni pakutud teenusest. Eestis see vahe nii ilmne pole, pigem on palju tihedam konkurents. Pool aastat on ebapiisav aeg uue turu sissetöötamiseks.
Ministeeriumile tuli Superbusi teade nii kiirest lahkumisest siiski ebameeldiva üllatusena. Superbusi esindajatega eelmisel aastal toimunud kohtumisel kinnitati meie ametnikele, et Eestis tegutsemise edasise strateegia üle otsustatakse kahe aastase veokogemuse põhjal.
Ilmselt siis juba poole aastaga tegi omanik uued strateegilised otsused, mille põhjusi teab vast siiski vaid tema.
Eesti turg on uue seadusega avatud ja konkurents on üsna kibe ning kindlasti peavad selle seaduse rakendajad ka sellest lähtuma, et ei saaks muud muljet tekkidagi.