Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Hooletud autojuhid ja sahamehed lõhuvad Tallinnas tänavapiirdeid ja foore

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mahasõidetud liiklusmärk Lasnamäel Mustakivi tee ja Narva maantee ristmikul.
Mahasõidetud liiklusmärk Lasnamäel Mustakivi tee ja Narva maantee ristmikul. Foto: Peeter Langovits

Kõige rohkem on Tallinnas tänavu lumiste ja libedate tänavate tõttu metallist tänavapiirdeid, aga ka liiklusmärke puruks sõitnud hooletud autojuhid, kuid oma osa selles on ka saha- ja kopameestel.

Lasnamäel võib nii Mustakivi tee ja Narva maantee ristmikul kui Laagna teelt Kärberi tänavale suunduva silla juures märgata puruks sõidetud tänavapiirdeid ja ümber aetud liiklusmärke. Kas tegemist on oma sõiduauto valitsemise kaotanud juhi või lund lükanud sahamehe tegevuse tagajärgedega, on tagantjärele raske öelda.

Tallinnas liikluskorraldusvahendeid paigaldava ja hooldava firma Signaal juht Ats Tamm kinnitas, et enamiku niisugustest juhtumitest on põhjustanud ikkagi hooletud autojuhid, kes pole libedal teel oma sõidukit pidama saanud. Siiski on teada ka saha- ja kopameeste tegevusest tekkinud kahjustusi.

Tamm mainis, et ainuüksi detsembris sõideti liiklusmärke, foore ja tänavapiirdeid maha rohkem kui 25 500 euro ehk 400 000 krooni eest. Kui aga võtta arvesse ka 2010. aasta alguse talvepäevad, siis küündib see summa 160 000 euroni. Üks suuremaid niisuguseid õnnetusi juhtus Sossi mäel, kus võimas veok sõitis maha tänava kohal rippunud raami, mille küljes olid foorid ja liiklusmärgid. Niisuguse raami taastamine maksab rohkem kui 5000 eurot.

Tamm selgitas, et kui piirded, liiklusmärgi või foori maha sõitnud süüdlast ei ole võimalik tuvastada, hüvitab tehtud kahjud liikluskindlustusfod. Enne seda peab aga Signaal saatma fondile kahjuakti ning vajalikud tõendusmaterjalid. Samuti on fondil vaja politseilt tõendit, et tegemist on ikka liiklusõnnetuse, mitte vandaalide tegevusega.

Kui aga politsei ei suuda tõestada, et tegemist oli liiklusõnnetusega, jätab liikluskindlustusfond kahjud hüvitamata ning Signaal peab ise remonditööd oma hoolduskuludest kinni maksma.

Tamm tõi näiteid ka juhtumitest, kus tõesti on süüdi olnud lumekoristusfirmad. Näiteks Mustamäe tee ja Liimi tänava nurgal oli kopamees püüdnud eriti hoolikalt foori ümbust lumest puhastada, kui oli tõenäoliselt fooriposti müksanud ning tuled fooris kustusid. Tegemist oli vanemat tüüpi hõõglampidega seadeldisega, mis ei kannata põrutamist.

Teine juhtum oli selline, et keskturu lähedal Tartu maantee ja Torupilli otsa juures oli sahk lund lükates oluliselt vigastanud foori juhtkappi. Õnneks jäid foorituled põlema. Lähipäevil läheb kapp taastamisele. Kas liikluskindlustusfond need kahjud ka hüvitab, ei ole veel teada.

«Ma saan nendest kopa- ja sahajuhtidest ka aru, kui nad on juba 12 tundi väljas olnud ning ei pane lihtsalt mõnda piiret tähele,» ütles Tamm.

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles, et kopa- või sahameeste rikutud tänavapiirded ja muud liikluskorraldusvahendid on pigem üksikjuhtumid kui reegel. Iga niisuguse juhtumi korral läheb kommunaalameti esindaja kohale ning vaatab sündmuskoha üle.

Sulg lisas, et piirded on sageli nii tänava äärde paigaldatud, et tekitavad lume lükkamisel probleeme. Mingil määral raskendavad töid ka bussiradade eraldamiseks paigaldatud betoonpätsikesed või «jonnipunnid».

Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul ei ole erilist vahet, kas teepiirde või foori sõidab puruks tavaline auto või lumesahk. Taastada tuleb need igal juhul ja sellega tegeleb Signaal.

Märksõnad

Tagasi üles