Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Past: uute jaoks on sotsiaalmeedia rong läinud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martin Šmutov
Copy
Aune Past
Aune Past Foto: Ander Ilp

Maineuurija Aune Pasti hinnangul on senini mitte sotsmeediat kasutanud  kandidaatide jaoks rong läinud, sest kiiret kasu sellistest tegevustest ei saa.

Pasti sõnul tunnevad väga vähesed inimesed poliitikuid isiklikult ja valija otsustab enamasti poliitiku kuvandi põhjal. Samas on kuvand kujutluspilt inimese teadvuses, mis kujuneb pika aja jooksul ja on suhteliselt püsiv.

«Mainekujundus ei ole nii lihtne nagu naela seina löömine, et korra virutad ja püsib aastaid,» sõnas Past. «Mainekujundus eeldab pikaajalist järjepidevat ja plaanipärast tegevust, oma sihtgruppide tundmist ja kahepoolset suhtlemist, ainult Facebooki konto loomine jääb lahjaks.»

Past tõstis ka esile, et Eestis on poliitikuid, kes on uue meedia kaudu oma võrgustiku loomisel järjepidevad, kuid sisu loomisel jääb plaanipärasest puudu.

Pasti hinnangul kasutakse sotsmeediat lihtsalt kui kanalit, mille kaudu midagi öelda, kuid läbi mõtlemata on, mida tahetakse öelda, millistele dialoogidele oma võrgustikku kutsutakse ja kuidas see kõik loob poliitiku pildi.

«Kanalid ja sõnumid on killustatud, võrgustiku kaasliikmetelegi jääb saladuseks, mis on poliitiku südameasi, mille nimel ta tahab ja oskab tegutseda, et elu Eestimaal oleks parem,» hindas Past.

Pasti arvates on hea näide läbimõeldud kommunikatsioonist Silver Meikari blogi, Twitter, Vikipeedia, Facebook ja traditsioonilise meedia sõnavõtud.Pasti sõnul on sõnavõttude läbivaks jooneks on välispoliitika ja tartlaste inimõigus vabalt liigelda.

«Raske on arvata, kas mõjutab põlvkondlik käitumine või on see teadlikult omandatud osavus,» sõnas ta.

Samas tõstis Past esile, et kui hinnata vaid Facebooki sõprade arvu järgi, siis jääb Meikar oma 1597 sõbraga alla näiteks Edgar Savisaarele (2594), kelle Facebook ei anna peale fännide arvu suurt midagi.

«Samas kehtib Meikari puhul kindlasti kvaliteedi reegel: tema võrgustik on teemakeskne, kus poliitikule lisavad inimlikku dimensiooni pildid perest,» arvas Past. «Numbrite põhjal üksi ei saa otsustada, kes on populaarne valimistel,  sest kõiki poliitikuid lööb kurk, kes skooris seni Eesti suurima FB fännisaagi – 45 000.»

Past kiitis ka Mart Laari ja Evelyn Sepa postitusi.

Tagasi üles