Veepolitseil on merepäevade ajal käed-jalad tööd täis ka ilma seaduserikkujateta.
Veepolitseil on merepäevadel üheksa ametit
Admiraliteedi basseini ääres on üles seatud telk, mille juures tehakse lastele mängu käigus selgeks, millised asjad tuleb paati istudes tingimata kaasa võtta ja millised oleks parem maha jätta.
Ootamatult tuleb raadio kaudu abipalve: suur Soome kaljas olevat Pirita sadamas hädas, ei saavat omal jõul välja.
Enne hädalistele appi tõttamist jõuab Põhja prefektuuri merevalveteenistuse vanem Toomas Lindjärv veel ühele lapsevanemale selgeks õpetada, kuidas on lapsel õigem uppuvalt laevalt vette hüpata.
Niimoodi, et hüpates tuleb sõrmedega nina kinni hoida ja sama käe küünarnukk vastu rinda suruda. See on selleks, et päästevest vette kukkumisel kõri peale ei vajutaks. Ja õige suurusega päästevest peaks lapsel (ja ka täiskasvanutel) juba aegsasti seljas olema. Siinkohal hakkab lapsevanem kahtlema, et kas seda on ikka vaja. Lindjärv toob oma lemmikvõrdluse: auto turvavööd te ei hakka ju pärast avariid kinni panema, siis on hilja. See peab juba enne kinni olema, isegi kui on selline tunne, et minuga ei saa ju mingit õnnetust juhtuda.
Vähegi kõrgemalt kohalt tule hüpata tikksirgelt, jalad ees. Sest juba mõne meetri kõrguselt kukkudes võib meri vale asendi puhul olla kõva nagu asfalt. Kui see on selgeks tehtud, kiirustatakse soomlastele appi.
Nimelt on merepäevadele saabunud Soome kaljas Svanhild Pirita jõe suudmes lõksus. Ligi 30 meetri pikkuse laeva kapten kardab, et ei suuda jõe peal laeva nina ise mere poole pöörata ning vesi võib ta paarikümne meetri kaugusel olevale madalikule kanda.
Pigem liigne ettevaatlikkus, kui liigne julgus, leiavad politseinikud. Manööverdamise teevad ohtlikuks ka ridamisi sadamasse saabuvad väiksemad purjekad, kellel on just merel treening või võistlus lõppenud.
Neid tuleb aga järjest sadamasse sisse ning lõppu pole näha. Siin tuleb appi veeteede ameti kaater, mis sadama sissepääsu juures korraks liikluse seisma paneb.
Politseikaater Merelõvi aitab Svanhildi vööri mere poole keerata ning edasi saab kaljas juba ise hakkama. Pirita jõel hätta sattumine oli Svanhildi kapteni jaoks ilmselt erandjuhus, sest veidi hiljem suudab ta tihedalt laevu täis olevas Admiraliteedi basseinis ennast vägagi sujuvalt kai äärde manööverdada.