Tallinna Sadama juhatuse liige ja kunagine finantsjuht Marko Raid kinnitas, et mitte kellelegi ei olnud kaks ja pool aastat tagasi kindlat veendumust, et uued parvlaevad ei jõua tähtajaks valmis, kuid tõdes, et nii suure projekti puhul on selline risk alati olemas ja sellega on ka juba arvestatud.
Tallinna Sadama juhatuse liige: laevade hilinemises ei oldud kindlad
Postimees kirjutas täna, et ASi Tallinna Sadam nõukogu koosolekute protokollidest 2013. aasta lõpust ja 2014. aastast tuleb välja, et laevade õigeaegsesse valmimisse pole keegi uskunud juba algusest peale.
Näiteks tunamullu 21. oktoobril tunnistas Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand, et ahvatlus tellida kolm laeva Türgist on suur, kuid tuleb jääda realistlikuks ja arvestada võimalusega, et suure tõenäosusega kolmas laev tähtajaks valmis ei saa.
«Mina nendest protokollidest küll mingit mustvalget kinnitust kellegi poolt, et on kindel teadmine, et Türgist ja Poolast tellitud parvlaevad õigeks ajaks ei saabu, välja ei loe. Seal on kommenteeritud seda, et kui ühest tehasest tellida neli parvlaeva, siis sellisel juhul neljas laev tähtajaks kindlasti ei valmi,» selgitas tollane Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid.
Seetõttu võetigi Raidi sõnul kasutusele plaan tellida parvlaevad kahest eraldi tehasest, Poolast ja Türgist, et seda riski maandada. «Sealjuures on ka öeldud, et ei saa välistada riski, et mõni parvlaevadest ei pruugi valmida,» lausus ta.
Raid nentis, et iga suure äriprojekti puhul on olemas risk, et midagi läheb valesti. «Ma ise olen juba 2015. aasta sügisel öelnud, et loomulikult me mõtleme nii suure projekti puhul ka plaan B peale. Küsimus ei ole ju selles, kas midagi läheb valesti, midagi läheb kindlasti valesti, küsimus on selles, et mis ja mis hetkel läheb valesti,» märkis ta.
Raid rõhutas, et plaan B-ga (rendilaevad – toim) on tegeletud juba pikka aega. «Selles mõttes ei tulnud see meile nagu välk selgest taevast,» tõdes juhatuse liige.