Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Reisijat üleolevalt kohelnud bussijuht kaotas palgalisa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Õismäed ja Lasnamäed ühendavale liinile pannakse käima lisabuss.
Õismäed ja Lasnamäed ühendavale liinile pannakse käima lisabuss. Foto: Liis Treimann

Peatuses väljuda soovinud reisijat mitte märganud ja temaga seepärast konflikti sattunud bussijuht jääb ettevõtte kinnitusel ilma lisatasust.

Tallinlane Anti Puutsa sõitis kolmapäeva hilisõhtul linnaliinibussis nr 5 Kosele ja soovis Lükati tee peatuses väljuda. Pärast eelmist peatust ukse juurde seisma läinud mees pidas enesestmõistetavaks, et bussijuht taipab tema soovi maha minna.

«TAKi bussi uste kohal olev info on väga üheselt mõistetav – väljumissoovi korral tuleb kas liikuda ukse juurde VÕI vajutada nuppu. Kuna bussis oli reisijaid üksikuid ning kõik peale minu istusid, siis ei olnud minu seismine uksel kuidagi mitmeti tõlgendatav,» sõnas Puutsa.

Bussijuht aga sõidukit ei peatunud, misjärel läks reisija tema juurde selgitust pärima. «Vastuseks teatas bussijuht mulle tugeva aktsendiga: «Miks sa nuppu ei vajutanud?», misjärel selgitasin talle, et ukse kohal olev info ei kohusta ega kutsu üles nupule vajutama,» kirjeldas mees.

Tema sõnul küsis seepeale bussijuht: «Ma ei olegi inimene?» ja jätkas sõitmist. «Minu jaoks oli olukord piinlik ning solvav, mistõttu küsisin, kas võiksin teada saada bussijuhi nime. Bussijuht aga soovitas mul välja minna ja bussi numbrit vaadata, keeldudes end esitlemast.»

Ringi peale teinud ning uuesti Lükati tee peatusele lähenedes pöördus reisija bussijuhi poole, et olla veendunud, et see saaks aru tema soovist väljuda. «Bussijuht aga soovitas mul minna ja nuppu vajutada, mis antud olukorras oli järjekordselt üleoleva suhtumise demonstreerimine,» pahandas Puust.

Koju jõudnud, saatis Puust ettevõttele kaebuse, pärides, miks on TAK paigutanud bussidesse info, et väljumissoovi korral piisab ukse juurde liikumisest, kui bussijuht seda millekski ei pea. Samuti soovis ta teada, kas bussijuhi eesmärk võis olla teda kui reisijat lihtsalt alandada, oli tegu rahvuslikul pinnal vaenuliku suhtumise väljendamisega või millegi muuga.

TAK: bussijuht oli hooletu

TAK-i pressiesindaja Sirje Roht ütles, et ettevõtte hinnangul on tegu kahetsusväärse juhtumiga, kus osapooled ei suutnud teineteist piisavalt mõista.

«Bussijuht tunnistab, et ta ei märganud väljuda soovinud reisijat, kes seisis bussi ukse juures ja sõitis tähelepanematusest peatusest mööda. Juhi sõnul vabandas ta sõitja ees ja pakkus, et peatub veidi maad peale peatust, kuid sõitja keeldus sellest ja soovis väljuda tagasiteel õiges peatuses. Bussijuhi kinnitusel ei tahtnud ta konflikti ega soovinud mingil juhul sõitjat alandada,» sõnas Roht.

Pressiesindaja sõnul juhtis ettevõte bussijuhi tähelepanu sellele, et ta ei oli hooletu ning lahendas konfliktsituatsiooni ebakorrektselt. «Ühtlasi on bussijuhti hoiatatud analoogsete juhtumite kordumise eest ja ta jääb ilma lisatasust,» kinnitas Roht. Samuti vabandas ettevõte sõitja ees temale põhjustatud ebameeldivuste pärast.

Roht lisas, et infokleebistel on mõlemad soovitused võrdväärselt kehtivad ja kohustuslikud ka bussijuhile järgimiseks. «Samas soovitame alati paralleelselt kasutada ka stopp-nuppu, nagu on saanud heaks tavaks näiteks Skandinaavia maades,» soovitas ta.
 

Tagasi üles