Reidi tee eskiisile esitati ligi viissada arvamust või ettepanekut, mis on tänaseks läbi töötatud ning neist paljudega ka arvestatud.
Reidi tee eskiisi koostamisel arvestati inimeste ettepanekutega (1)
«Arusaadavalt tekitavad suured muutused linnaruumis ka suuri emotsioone, kuid edasiviiv on siiski mõistlik ja konstruktiivne koostöö. Tahan nii linnaplaneerimise ameti kui tegelikult kogu linnavalitsuse nimel tänada neid inimesi, kes meiega kaasa mõtlesid ning asjalikke ettepanekuid tegid ,» ütles linna peaarhitekt Endrik Mänd.
Kevadel toimusid linnaplaneerimise ameti, kommunaalameti ja transpordiameti koostöös kolme suure ning linnale väga olulise tee-ehituse – Reidi tee, Haabersti ristmiku ja Gonsiori tänava - esmaste eskiiside avalikud tutvustused ning arutelud, mille käigus kutsuti linlasi üles nende kohta arvamust avaldama. Aruteludele järgnenud kahe nädala jooksul esitati ainuüksi Reidi tee eskiisile ligi viissada arvamust või ettepanekut.
Mänd lisas, et Reidi tee kohta esitati üle saja suuremal või vähemal määral teostatava ettepaneku, need kõik on läbi arutatud, osalt ka läbi joonistatud. Kaaluti ka Narva maantee ja Reidi tee ristmiku alternatiivset lahendust, kuid sellega kaasneva keskkonnamõju tõttu sellest ideest loobuti.
Mitmed olulised muudatused on töös olevasse eskiisi sisse viidud. Nii näiteks on autotee, sealjuures ka Russalka ristmik viidud merest võimalikult eemale, et mereäärsest alast kujundada esialgselt kavandatust veelgi laiem terviklik rannapromenaad koos kergliiklusteede, haljastuse ja mitmekesiste vaba aja veetmise võimalustega. Säilib ka populaarne rannariba Russalka juures.
Autoliiklusele määratud ala on kitsam ja kompaktsem ning promenaadist eraldab seda kõrghaljastus. Jalakäijate ja jalgratturite ülekäigud on muudetud sujuvamaks ning lisatud on ülekäigukohti, et tagada parem ühendus linna kvartalite ja rannapromenaadi vahel. Palju poleemikat tekitanud ülekäik Kadrioru pargi ja Russalka vahel on uuendatud eskiisis samuti olemas.
Mitmed ettepanekud olid seotud Russalka ristmiku või kogu Reidi tee mitmetasandiliseks muutmisega, kuid linnaruumiliselt ega tehniliselt ei ole seda mõistlik teostada. Ka ei ole võimalik Reidi teeks ette nähtud raha kasutada näiteks Piritale lasteaia või kooli ehitamiseks, sest tegu on Euroopa Liidu sihtotstarbelise toetusega just nimelt suurte infrastruktuuriobjektide rajamiseks.
Aasa sõnul annab Reidi tee võimaluse kesklinna suunduvat liiklust hajutada ning elukvartaleid läbivat autoliiklust vähendada. «Reidi teed peab vaatama osana kesklinna tänavavõrgust, kuhu kuuluvad ka kavandatav Tallinna peatänav ja uuenev Gonsiori tänav. Neil tänavatel vähendame sõiduridade arvu, mistõttu Reidi tee ehitamine ei suurenda kesklinnas autoliiklusele ette nähtud tänavaruumi. Küll aga luuakse mitmekesisem linnaruum jalakäijatele, jalgratturitele ning ühistranspordi kasutajatele,» ütles Aas.
Reidi tee ehitusprojekti valmimise lepinguline tähtaeg on 25. august, ehitustööd peavad olema lõpetatud ajaks, kui Eestist saab Euroopa Liidu eesistuja.
Reidi tee eskiisi värskeima tööversiooniga saab tutvuda linnaplaneerimise ameti kodulehel.