Päevatoimetaja:
Margus Martin

Tartu sattus rattaringluse projektiga absurdi (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu mullu septembris autovabal päeval. Lähitulevikus rajatakse sarnaselt paljudele Euroopa linnadele ka Tallinnas kümneid rattalaenutuspunkte.
Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu mullu septembris autovabal päeval. Lähitulevikus rajatakse sarnaselt paljudele Euroopa linnadele ka Tallinnas kümneid rattalaenutuspunkte. Foto: Svetlana Aleksejeva

Tallinna ja Tartu rattaringluse projektid on suurepärane võrdlusmaterjal, kuidas Euroopa rahalaeva ootav Tartu pole suutnud midagi ära teha, sellal kui Tallinn paneb süsteemi püsti maksumaksja toeta.

Rattaringluse idee on iseenesest lihtne ja toimib paljudes Euroopa linnades autostumise vähendajana. Inimene võtab kesklinna piiril parklast ratta, sõidab sellega soovitud sihtkohta ja jätab siis kaherattalise lähimasse parklasse. Enam pole vaja parklatesse inimesi passima, rattalukustus- ja avamissüsteemid töötavad automaatselt ning tasumiseks on hulk võimalusi – alates mobiiltelefonist ja lõpetades pangakaardiga. Enamasti on vähemalt pool tundi sõiduaega üldse tasuta.

Sellest on nüüd juba üle kahe aasta, kui Arengufond ja Tartu linn alustasid suurejoonelise rattaringlussüsteemi kavandamist. Kõik see pidi tulema eriti uuenduslik. Valmis 86-leheküljeline uurimus pealkirjaga «Rattaringluse teenuse arendamine Eestis Tartu linna pilootprojekti näitel».

Tagasi üles