Sel soojal suvehommikul jalutab Mihkel Raud mööda Vana-Posti tänavat lapsepõlvekodu akende alt mööda. Ta on üle pika aja esimest päeva tööta ja töötu.
«Kahetised tunded on muidugi,» tunnistab mees ja lisab, et kui ta riigikogust lahkumise plaanist emale rääkis, olla too heameelest naernud. Ehk aimas ta süda juba varem poja murekoormat? Või tundis julge sammu pärast uhkustki? Sest jah – ebaõnnestumist püüame ju pigem varjata, mitte kuulutada. On see lastetoa küsimus?
«Näe, meie aknad on seal, neljandal korrusel. Aga Toompeale me sealt ei näinudki. Niguliste kirikut ehk kõige rohkem ja sedagi vanemate magamistoa aknast,» näitab Mihkel käega. «Minu ja Reinu toa aken oli hoopis õue poole. Sealt nägin ka, kui Ellen Niit oma rõdule kuuse tõi.» Harju tänava nõlval, otse Vilde ausamba kõrval aga oli poiste kelgumägi…
Korraga hakkab vihma tibutama ja me kõnnime Harju tänavat mööda Vabaduse platsi poole, kus otse Vabadussamba kõrval asub Varblase kohvik. «Muidugi on see koht palju muutunud, aga siin olen ma oma elust maha istunud mingi kaks aastat jutti,» lausub Mihkel ja tellib klaasi kraanivett, milles ujub sidruniviil ja peotäis jääd.
Ööklubides seevastu pole Raud kunagi käinud niisama, ikka ainult esinemas. «Mängul olles olen vahel püüdnud mõista, miks on inimesed nõus maksma alkoholi eest neli korda rohkem kui poes ja mis veetlus on küll lällavate tüüpidega hängida.» Pillimehena on ta ka teiste muusikute tööaegade pärast mures olnud ning parema homse nimel tegutsenud. Tulemuslikult, sest õnneks enam päris öösel ükski bänd baaris lavale minema ei pea.