Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Ohtlik vöötrada vajab hädasti foori

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Päevasel  ja valgel ajal ei ole Laagna tee ülekäik veel kõige ohtlikum, päris hulluks muutub koht õhtusel tipptunnil ja pimedas.
Päevasel ja valgel ajal ei ole Laagna tee ülekäik veel kõige ohtlikum, päris hulluks muutub koht õhtusel tipptunnil ja pimedas. Foto: Priit Simson

Lasnamäel Laagna tee lõpus asub ohtlik ülekäigurada, kus autod on sageli jalakäijatele otsa sõitnud. Olukorda parandaks foor, kuid linna transpordiamet ei saa seda sinna tänavu ilmselt püsti panna, sest raha pole.
 


Ohtliku ülekäiguraja naabruses asuvas üheksakorruselises majas elav Olga Kiisla rääkis, et näeb oma korteri aknast pidevalt, kuidas selles kohas liiklusõnnetused juhtuvad. Mõned on isegi surmaga lõppenud.
Enne ülekäiku on küll Laagna teel liiklusmärk, mis kohustab sõitma kiirusega 50 kilomeetrit tunnis, kuid juhid on harjunud, et «kanalis» võib sõita 70 kilomeetrit tunnis, ega pane kiirusepiirangut tähele või lihtsalt ei võta seda arvesse. Seetõttu on õnnetused jalakäijatega seal ka rasked.

Kiisla mainis, et kuna ühel pool Laagna teed on Maxima pood, teisel pool aga Säästumarket, siis käib seal üle tee palju inimesi. Läheduses asub ka mitu lasteaeda, mistõttu liigub ülekäigurajal palju emasid ja isasid lastega. Olukorra teeb veelgi keerulisemaks see, et vöötraja kõrval paikneb bussipeatus, kus peatuvad nii Lasnamäe kui ka Maardu bussid.

«See ülekäik on ikka väga ohtlik, sest paljud autod lihtsalt ei peatu, et inimesed üle tee lasta,» ütles Kiisla. «Eriti hull on olukord õhtuti ja pimedal ajal. Mina ja teised selle kandi inimesed on seisukohal, et seal peaks kindlasti valgusfoor olema, sest üle tee käib ka palju vanu inimesi, kes lähevad kas Maximasse või Säästumarketisse.»

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et amet on linnas välja valinud kohad, kus peaksid olema valgusfoorid, ning nende hulka kuulub ka Laagna tee ohtlik ülekäigurada.

Probleem on aga selles, et selle aasta eelarves ei ole linnavalitsus transpordiametile investeeringuteks eraldanud ühtegi eurot. Seetõttu ei saa ka foore paigaldada.

«Minu teada on aga eelarve osas mõned otsustused veel pooleli, mistõttu mingid investeeringud võivad meile siiski tulla, kuigi praegu ei oska ma seda täpsemalt kommenteerida,» ütles Harjo.

Harjo sõnul oli see üldse halb mõte, et sellesse kohta Laagna teel ülekäik teha. Kuna «kanal» on linna ainuke kiirtee, siis peaksid seal kõik ristumised olema eri tasapindadel.  Laagna tee viimane ots jäi aga Nõukogude ajal välja ehitamata ning see lõpetati hiljem, mistõttu sinna enam tunnelit või silda ehitama ei hakatud, vaid tehti tavaline ülekäigurada.

Harjo sõnul on nimekiri neist kohtadest, kuhu oleks hädasti foori vaja, päris pikk.

Osa neist on jalakäijate, teine osa aga autodele mõeldud foorid. Üks koht on näiteks Ecolandi hotelli juures Pirital, kus asub väga ohtlik Randvere ja Pärnamäe tee ristmik. «Peame vastavalt võimalustele neid ellu viima hakkama,» tõdes Harjo.

Tagasi üles