Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Turvisesse peidetud kaunishing

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fännide seas on otsituim Datsun 240Z, seda peetakse ehedaks sportautoks. Järgmiste mudelite juures panustas tootja ennekõike mugavusele ja luksusele.
Fännide seas on otsituim Datsun 240Z, seda peetakse ehedaks sportautoks. Järgmiste mudelite juures panustas tootja ennekõike mugavusele ja luksusele. Foto: Erik Prozes

Praegust Nissani mudelit 370Z on keeruline nimetada ilusaks autoks, kuid selle sooritusvõimes pole kellelgi vähimatki kahtlust. Kuid Datsun 280ZX pärineb aegadest, mil Nissan ehitas oma sportautosid veel vastupidise valemi alusel.

Kas mäletate Datsuneid? Õhukesi Jaapani pereautosid, mis Eestisse jõudnult kiiresti mullaks pudenesid, jättes endast maha kõduhunniku ja jõuallikad, mis keeldusid samas tempos suremast? Aga läbiaetud tööloomade kõrval olid olemas ka sellised Datsunid, mis juba omas ajas vaataja pilku nuumasid, rääkimata tänapäevast. Need on Z-seeria sportautod, millega varvastel tippiv Nissan püüdis hiljukesi siseneda Põhja-Ameerika ja Euroopa sportautode turule.

Nissani Z-autode lugu sai alguse 1969. aastal, kui Jaapanis ilmus müügisaalidesse Nissan Fairlady Z. Põhja-Ameerikas sai auto mudelinimeks Datsun 240Z (S30) ning itaaliapärase kujustusega kahekohalist kupeed jõustas seal 154 hj arendav 2,4-liitrine vabalthingav R6. 1974. aastaks toodi Miki-hiire sünnimaal välja järgmine modifikatsioon 260Z ja baasmudeli kõrval lisandus valikusse ka pikema telgede vahe ja 2 + 2 skeemis istmetega isend.

Tagasi üles