Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Euro tulek muutis mobiilparkimise süsteemi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parkimishind südalinnas.
Parkimishind südalinnas. Foto: Liis Treimann

Kui varem sai Tallinnas mobiiliga maksta parkimise eest minuti täpsusega, siis alates uuest aastast käib tasumine 15 minuti kaupa.


Ametnikud ei näinud põhjust autojuhte sellest teavitada, sest juriidiliselt midagi ei muutunud. Nimelt näeb Tallinna volikogu määrus, mis on vastu võetud juba 2003. aastal, ette just seda, et tasulise parkimise arvestus käib minimaalselt 15 minuti kaupa.

Linnaametnikud soovitavad varasemat võtta kui väikest kingitust ning selgitavad, et nüüd lihtsalt läks arvepidamine täpsemaks. Seetõttu polevat tegemist muudatusega, millest oleks tulnud inimestele teada anda.

Mobiiliga maksjad on aga harjunud sellega, et kuni eelmise aasta lõpuni käis parkimise arvestus minuti täpsusega. Sageli kesklinnas parkiv Alar Nurmoja oli üllatunud, kui avastas, et nüüd käib mobiilparkimise arvestus veerand tunni kaupa. Ta kontrollis igaks juhuks üle ka mullused SMS-id ning veendus, et asi käes tõepoolest minuti täpsusega.

Nurmoja saatis protestikirjad nii transpordiametisse kui parkimiskorraldusega tegelevasse firmasse Ühisteenused, kust vastati, et midagi pole ju muutunud. Transpordiameti linatranspordi osakonna peaspetsialist Aado Kuuse viitas ka Postimehega rääkides mainitud volikogu 2003. aasta määrusele. See, et mobiiliga sai varem minutipealt maksta, on talle uudiseks, sest linnaõigusaktid sellist asja ette ei näe. «Võibolla oli see asi tõesti kuni aasta alguseni valesti,» arvas ta.

ASi Ühisteenused juht Alar Vasemägi ei näinud asjas probleemi. «See vastab tõele, et tasumine käib 15 minuti kaupa. Ma ei teagi, miks see varem minuti kaupa oli. Sellepärast, et niisugust asja, nagu ühe minuti parkimise hind ju tegelikult ei eksisteerigi ja volikogu on juba ammu hinna määranud. Nüüd ilmselt pandi eurohinnaga see asi täpselt klappima,» lausus ta. Minuti täpsusega arveldamine olevat olnud mobiilioperaatorite isetegevus.

Nurmoja aga leidis, et inimesi oleks ikkagi võinud teavitada. «Ma olen rääkinud kõikide oma tuttavatega ja mitte keegi ei tea, kui palju nad uue süsteemi järgi maksavad. Mulle tundub, et linnakodulehel on see info samuti meelega ebaselgeks jäetud,» arvas ta.
 

Märksõnad

Tagasi üles