Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Maanteeameti esinduse sulgemine ajas Raplamaa ettevõtjad vihale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Helen Mihelson
Copy
Raplas tulid ettevõtjad juuni algul lausa tänavale, et reformikava vastu protesteerida.
Raplas tulid ettevõtjad juuni algul lausa tänavale, et reformikava vastu protesteerida. Foto: Siim Solman / Raplamaa Sõnumid

Maanteeameti otsus tänasest Rapla esindus sulgeda on paljud kohalikud ettevõtjad välja vihastanud.

Õiguse taganõudmiseks kogunesid kümned mures kohalikud täna keskpäeval teenindusbüroo ette. Korraldajad ise nimetasid seda «spontaanseks koosolekuks», mitte meeleavalduseks. Plaanis ei olnudki loosungeid skandeerida, vaid isekeskis arutada, kuidas olukorrale lahendus leida.

Tõsine hoop kohalikele

Kohal oli ka Rene Kokk, kes tegeleb Raplamaal haagiste müügiga. Kui enne sai ta kõik vajalikud ostu-müügi toimingud teha ära kohapeal Raplas, siis tänasest tuleb selleks sõita minimaalselt 120 kilomeetrit edasi-tagasi, kas siis Tallinnasse, Paidesse või koguni Pärnusse.

See ei ole mitte üksnes tüütu, vaid nii ettevõtjatele kui klientidele tõsine rahaline hoop. Kokk usub, et kliendile tähendaks see vähemalt 120-150 euro võrra kõrgemat hinda. «Mis mõte on Raplamaa inimesel enam kohaliku ettevõtja käest haagist osta?» küsis ta.

«Meid pannakse teiste ettevõtjatega ebavõrdsesse olukorda. See on puhas rahaline karistamine– need inimesed, kes tegelevad ettevõtlusega või elavad maapiirkondades, peavad hakkama maanteeameti uut plaani kinni maksma,» lisas ettevõtja täna toimunud koosoleku eel.

Asju aeti tagaselja

Raplamaa inimestele jääb ka selgusetuks, miks ajas maanteeamet büroo sulgemise asju tagaselja, teavitamata neid inimesi, keda muudatus eelkõige mõjutab. Eriti kummaline on Koka hinnangul see, et maanteeamet teavitas büroo sulgemisest avalikkust alles möödunud nädala reedel.

«Täiesti ebaselge on see, miks lõhutakse süsteem ära enne kui on pakutud mingisugune lahendus,» rääkis Kokk. «See on täiesti ebaadekvaatne käitumine ja niimoodi ei saa asju ajada. Tegemist on kogukonnale olulise teenusega. Teenuseid ei saa maalt ära viia.»

Temaga sama meelt on ka Merle Jõulu, kes on müügijuht Raplamaa ettevõttes, mis müüb muu hulgas veoautosid. «Maanteeameti juhtidele on nüüd nagu üllatuseks, et inimestele on ikkagi seda teenust vaja,» on Jõulu omakorda üllatunud.

Ja ehkki maanteeamet on rõhutanud, et inimesed võiksid asju ajada e-teenuste kaudu, ei ole see Jõulu sõnul sugugi nii lihtne. «Rapla maakonnas ei olegi igal pool internetti või on see lünklik. Siin tuleb arvestada ka vanemate inimestega,» tõi ta välja.

Nurin maanteeameti tegevuse suhtes ei jää vaid Raplamaa piiridesse. Seda tõid eile ühe miinusena välja ka riigireformi hindajad.

«Näide teenuste kvaliteedi ja kättesaadavuse vastuolust: maanteeamet vaatab üles  teeninduskanaleid ja soovib osad kohalikud bürood kinni panna ning viia rohkem teenuseid e-keskkonda. Tõhususe ja kvaliteedi saavutamise eesmärgid oleks selle sammuga täidetud, kuid teenuste kättesaadavus siiski väheneks,» seisab riigireformi radari kriitilises hinnangus.

Büroo kaob kõigest hoolimata

Ja just seda – et teenus Raplamaa elanikele ikkagi kättesaadavaks jääks – rõhutasid nii Jõulu kui Kokk. «Need teenused, mis on siiani Raplas olnud, peavad olema kõik olemas ka edaspidi,» toonitas Kokk kohtumise eel. Kas büroo peab tingimata olema avatud igal tööpäeval, on Koka sõnul juba läbirääkimiste küsimus.

Tänasele koosolekule oli Tallinnas kohale sõitnud ka maanteeameti peadirektor Priit Sauk, kes käis samal teemal Rapla inimestega vestlemas ka mõni nädal tagasi. «Kindlasti selgitasime seisukohti ja vestlesime. Toimus ka lähenemine selles mõttes, et nemad püüavad meid mõista ja meie omakorda saame probleemitäpsustusi, millega saame edasi edasi minna. Nii et igati vajalik suhtlemine,» rääkis Sauk pärast kohtumist.

Mis aga puudutab võimalust, et Rapla bürood ikkagi ei suleta, siis seda võimalust Sauk ei näe.

Pikemat intervjuud maanteeameti peadirektoriga LOE SIIT.

Märksõnad

Tagasi üles