Vähemalt üks kord viie aasta jooksul hinnatakse direktori töösooritust ning tema vastavust kvalifikatsiooninõuetele. Ettepaneku kohaselt moodustab haridus- ja teadusminister selleks koolijuhtide hindamiskomisjoni, kuhu kuuluvad vähemalt koolijuhtide registreeritud ühenduse, kohaliku omavalitsuse liitude ja ministeeriumi esindaja.
«Hindamise esimene eesmärk on juhile tagasiside andmine tema töösoorituse ja ametialase arengu kohta ning tagada, et kõik juhid on professionaalselt kõrgel tasemel,» ütles haridus- ja teadusministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver.
Samuti on eesmärk parandada koolijuhtimise kvaliteeti. «Samuti on meie direktoritel on suur autonoomsus võrreldes nende ametikaaslastega teistes riikides ning nende otsustusvabadus on kasvamas. Seetõttu peame olema veendunud, et iga viimane kui üks direktor kannab selle vastutuse välja,» lausus ta.
Olen seisukohal, et hariduse tsentraliseerimine ei ole õigustatud. Ka rahaline «karistamine» mitte.
Mikiveri sõnul aitab muudatus ka vajadusel paindlikult inimesi koolisüsteemis liigutada. «Muudatuse jõustumise tulemusena teame, keda hoida järelkasvuna teistele haridussektori ametikohtadele ja seetõttu ka neisse rohkem panustada, keda välja juhatada, keda kasutada sisekoolitajana, keda mentori või coach’ina, kellele pakkuda uut väljakutset või aidata mõni teine kool raskest perioodist läbi vms.»
Küsimusele, kas meil on praegu siis ametis direktoreid, kes ei saa oma tööga hakkama, vastas Mikiver: «Hindamise eesmärk on garanteerida, et koolijuhid saavad tagasisidet oma pädevustele ning vajadusel ennast arendada, milleks pakutakse võimalusi nii kohalikul kui ka riiklikul tasandil. Meie lootus on, et nõuetele mitte vastavaid direktoreid ei olekski, kuid kindlasti leidub koolijuhte, kes vajavad enese professionaalseks täiendamiseks head tagasisidet.»