Postimees kirjutas eile, kuidas laevandusettevõtja Vjatšeslav Leedo tunnistas esmaspäeval Tartu maakohtus, et toonane Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil (RE) küsis temalt 2014. aastal neli miljonit eurot poliitilist toetust, mis taganuks omakorda toetuse parvlaevaliikluse lepingu pikendamisele.
«Raha küsimine tuli otseselt välja Tallinna Sadama juhatuse liikmelt Allan Kiililt. Ta nimetas ka summat. Summa oli joonistatud neli sidrunit ehk siis neli miljonit,» olid Leedo sõnad kohtus.
Leedo vahendas, et Kiili sõnul pidi ärimees raha maksmisel ja toetuse saamisel suhtlema edasi toonase Tallinna Sadama nõukogu esimehe Remo Holsmeriga (RE), kes «ajab sadamas seda liini».
See aga ei ole esimene kord, kui ajakirjandusse on jõudnud seik rahalise toetuse küsimisest, mille taga on väidetavalt olnud erakond. 2007. aastal tõusis suur skandaal, kui toonase Eesti Raudtee firma BRS juht Edward Burkhardt rääkis ETV saates «Pealtnägija», kuidas Reformierakond küsis raudtee eraomanikelt miljon eurot, lubades toetada vastutasuks raudtee riigistamist.
«Mulle ei liginetud isiklikult, kuid meie Eesti kolleegidega võeti ühendust, ja nad teatasid mulle hiljem, et Reformierakond palus neil teha ühe miljoni euro suurune annetus, et tagada Reformi toetus taasriigistamisele,» kirjeldas Burkhardt aastaid tagasi «Pealtnägijale».
Burkhardti väitel loobus Eesti Raudtee raha maksmast ning seejärel tuli Reformierakonnalt teine palve maksta pool miljonit eurot, ent ka sellele palvele ei vastatud. «Ma ei usu, et üldse mingit annetust tehti,» märkis Burkhardt.