- Mis selles lepingus trahvivaba perioodi kohta kirjas oli?
Lepingus olid trahvid sisse kirjutatud. Mina ei näe küll põhjust, miks need lepingud halvad olid.
- Ehk siis teie arvates olid need kirjapandud tingimused piisavad?
Alati võib ju võtta ükskõik mis lepingu lahti ja öelda, et see on halb leping.
- Teie hinnangul ei olnud see siis üldse halb?
Tollel hetkel oli see parim leping, mida oli võimalik kokku leppida. Ma arvan, et see ei olnud väga halb leping.
Mina saan aru, et isegi Tallinna Sadama eelmised juhid on öelnud, et lepinguga ei olnud midagi halba.
- Aga milline teie roll oli üldse selle lepingu ettevalmistamise juures? Kui palju olite te juures, kui neid tingimusi paika pandi?
- Ja trahvivaba perioodi pikkuseks pandi 30 päeva?
Jah. See ei muuda ju lepingut halvaks.
- Ehk siis teie arvates pole laevaehituse viibimise põhjus selles, et leping lihtsalt ei motiveeri ehitajat piisavalt?
Absoluutselt. Rääkimata sellest, et igas lepingus võib juhtuda, et mingid asjad hilinevad. See, et üks laev nüüd kohale ei jõua, ei ole mingisugune… Muidugi on halvasti, aga samas kui vaadata seda graafikut, et mis laevad 1. oktoobrist jõuludeni sõidavad, siis seda MKMi (majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi - toim.) tellimust on võimalik teenindada ka kolme laevaga.
Seda teadis ka et MKM – et juhul kui tekib mingisugune tõrge, et laev ei jõua õigeks ajaks, siis tegelikult on kolme laevaga on võimalik need liinid ära teenindada.