Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Kiirust mõõtnud politseinik abipalujale: ma pole mingi fooriparandaja (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Artikli foto
Foto: Stanislav Moshkov

Nördinud tallinlane märkas eile politseinikku, kes mittetöötavate fooridega ristmiku lähedal kiirust mõõtis ning väitis, et liikluskaosega tegelemine polevat tema asi.

Tööpäev läbi ja laps lasteaiast toodud, sõitis Tallinnas telemaja lähistel elav mees neljapäeva õhtul kella kuue paiku tavapärast teed pidi koju, kui takerdus Gonsiori tänaval Torupilli Selveri juures ristmikul, mille liiklust reguleerivad foorid olid rivist väljas.

Vasakpöörde tegemine tipptunnil autosid täis Gonsiori tänavale osutus riskantseks ja aeganõudvaks ülesandeks. Segadus ristmikul oli mehe sõnul nii suur, et paljud Lubja tänava poolt tulnud autod keerasid otsa ringi.

«Mina sain pöörde üle nelja rea tehtud, kuid kogenematutele juhtidele oli see ilmselgelt hullumeelne ettevõtmine,» kirjeldas autojuht Postimehele. Kogu loo halenaljaks seik oli aga alles tulemas.

Ristmikust vaid paarisaja meetri kaugusel sotsiaalministeeriumi ees ülekäiguraja juures seisis valgustusposti taga politseinik ja mõõtis kiirust. Auto koju ära parkinud tallinlane läks politseiniku juurde ja palus, et kas too saaks midagi ette võtta ristmikul valitseva liiklusohtliku olukorra likvideerimiseks. Näiteks kutsuda liikluse reguleerija.

«Politseinik vastas ninakalt, et ega ta fooriparandaja pole ning et tema tegelebki siin liiklusohutuse tagamisega,» meenutas mees. «Ma ei arvanudki, et ta peaks ise ristmikule jooksma ja liiklust reguleerima. Oleks ta öelnud, et hea küll, lähen vaatan ja korraldan asja ära, aga ta vaatas mulle lolli näoga otsa ja ütles, et kui mul on probleeme, siis helistagu ma 112. See oli tol hetkel nii koomiline, nagu filmis, politseiniku nina ees on paras liikluskaos, tema aga jahib posti taga autojuhte, kes ummikust pääsedes rohkem gaasi vajutavad.»

Mees helistas hädaabinumbrile. «112 oli väga viisakas, nad tänasid info eest ja lubasid probleemiga tegeleda. Aga selle politseiniku suhtumine hämmastas. Mõistan, et politseinikke on vähe ja tööd palju, aga praegu jäi vägisi mulje, et trahvide kogumine on liiklusohutusest tähtsam.»

Veerand tundi hiljem, kui sama mees läks last trenni viima, oli politseinik posti tagant kadunud: «Ei tea, kas ta sai aru, kui magedalt kõik välja kukkus.»

Põhja prefektuur ei kiida politseitöötaja sellist käitumist heaks. «Vabandame, kui politseiametniku suhtlusmaneer jättis inimesele ebaviisaka või passiivse mulje. Politseiametnik täitis nimetatud kohas oma tööülesandeid, milleks antud hetkel oli liikluse rahustamine. Seda politseinik ka inimesele selgitas ja palus tal helistada hädaabinumbrile. Juhtimiskeskus võttis informatsiooni vastu ja edastas selle linna transpordiametile, kelle vastutusalasse nimetatud probleem kuulub,» ütles Põhja prefektuuri pressiesindaja Marie Aava.

Ta lisas, et Tallinnas on olemas ka abitelefoni number 1345, mis töötab ööpäevaringselt ja tegeleb linnamajanduslike probleemide lahendamise vahendamisega. «Abitelefoni kaudu saab kutsuda abi ootamatute ja kiiret lahendamist vajavate tehniliste olmeprobleemide korral. Samuti saab abitelefoni kaudu anda linnale operatiivset teavet kohest parandamist vajavatest olukordadest avalikes kohtades,» lausus Aava.

Tagasi üles