Euro saabumine kahekordistas Toidupanga annetuste hulka, sest inimesed otsustavad sageli oma viimased allesjäänud Eesti kroonid või sendid panna teenindusasutustes olevatesse annetusanumatesse.
Euro tulek kahekordistas Toidupanga annetusi
«Koos euro tulekuga hakkasid inimesed hästi jõudsalt oma viimaseid kroone ja sente meie annetusanumatesse panema,» ütleb heategevusaktsiooni juhtiv Kaia-Kaire Hunt. Kampaania korraldajate andmed näitavad, et juba detsembri teisest poolest annetused kahekordistusid.
Kolmandat kuud käivaks Toidupanga mündikampaaniaks pandi kauplustesse, kioskitesse, pankadesse ja mujale üle Eesti 800 eri suurusega anumat. 200 suuremat neist on 30-liitrised veeanumad, millest esimese kahe ja poole kuuga said täis kaks.
Annetamine sai õige hoo sisse aga uue aasta saabudes, kui esimese seitsme päevaga pidid kampaania korraldajad tühjendama veel kolm kogumisnõu. Ääreni täis hakkavad anumad saama paljudes kaubanduskeskustes.
Üle loetud vaid väike osa
«Kampaania on tõsise hoo sisse saanud,» ütleb Hunt. Esialgne üle loetud summa ületab küll 100 000 krooni piiri, ent see on alles väike osa kogu kampaaniaga kogutud rahast. Nimelt on praeguseks ära korjatud ja kokku loetud vaid 2,5 protsenti suurtes rahaanumatest.
Enamik kampaania rahast läheb üheksandat kuud tegutsevale heategevusorganisatsioonile Toidupank, mis jagab puudust kannatavatele peredele tasuta toitu. Toidupanka vedava, Hollandi päritolu Piet Boerefijni sõnul kulub annetustest saadav raha Toidupanga laienemiseks, sest esialgu olid organisatsioonil harukontorid vaid Tallinnas ja Tartus.
«Detsembri keskelt alates on meil esindused avatud Narvas, Jõhvis, Rakveres, Pärnus ja Viljandis,» ütleb Boerefijn. «Meie soov on laieneda veelgi. Nii, et meil oleks aasta lõpuks esindus igas maakonnas. Ja selleks on vaja reaalset raha – soetamaks toidu hoidmiseks külmkappe, transpordiks kaubikuid, laopindu, riiuleid ja arvuteid.»
Korjandus kontorites
Boerefijni sõnul saavad nad puudust kannatavatele inimestele jagatava toidu ettevõtetelt tasuta, kuid see on vaja abivajajatele oma transpordiga kohale toimetada. «Nii et see kõik tahab kulutusi ja selleks me raha sellest kampaaniast saamegi,» ütleb ta.
Boerefijni sõnul jäi nende organisatsioon sellise kampaania jaoks füüsiliselt väikseks, sest Toidupanga palgal on Tallinnas kaks ja pool inimest. Seetõttu võttis kampaania korraldamise enda peale «Teeme ära!» meeskond.
«Me saame selle kampaaniaga praegu väga palju tähelepanu ja loodetavasti ka sama palju raha. Peame laienemiseks kuskilt alustama ja see on päris hea algus,» ütleb ta.
Lisaks annetuste tegemisele teenindusasutustes pakub kampaaniameeskond järgmisel nädalal krooni paralleelkäibe aja lõppedes ettevõtetele võimaluse korraldada viimaste allesjäänud Eesti müntide kogumine ka kontorites.
«Miks mitte korjata viimased allesjäänud mündid töö juures kokku ja need Toidupangale annetada. Meie organiseeriksime nende äratoomiseks omalt poolt münditakso,» lubas annetuskampaania juht Kaia-Kaire Hunt.
Toidupanga mündikampaania
• Kampaania kestab 14. oktoobrist 2010 kuni 31. jaanuarini 2011.
• Üle Eesti paigaldati teenindusasutustesse 800 anumat.
• Kõige enam on annetusanumaid Tallinnas – 110, järgnevad Tartu 71, Pärnu 37, Kuressaare 37, Jõhvi 23 ja Viljandi 21 anumaga.
• Annetuskontole laekuvad summad nii otseannetustest kui ka tühjendatud kogumistopsidest on viimastel nädalatel kõvasti kasvanud.
• Kui novembri lõpus ja detsembri keskpaigas laekus kontole ligikaudu 10 000 – 15 000 krooni nädalas, siis 20.–27. detsembrini 28 724 krooni ja 27.–31. detsembrini 36 551 krooni.
• 1. jaanuari hommikul oli kontol 8593 eurot (134 451 krooni).
• 80 protsenti annetustest läheb Toidupanga tegevuse laiendamiseks, 20 protsenti läheb liikumise «Teeme ära!» algatuste rahastamiseks.