Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa
Saada vihje

IRL tutvustab esinumbreid huumorivõtmes klippidega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
IRL tutvustab esinumbreid omapärast reklaamklippidega.
IRL tutvustab esinumbreid omapärast reklaamklippidega. Foto: Kaader reklaamklipist

Isamaa ja Res Publica Liidul (IRL) valmisid mullu detsembris peetud valimiskonverentsiks omapärased reklaamklipid, kus valimisringkondade esinumbreid tutvustatakse huumorivõtmes.

Nimelt loeb laulja Marten Kuningas näiteks Urmas Reinsalu tutvustuseks järgmist teksti: «Väetite eest võitleja, lapse hoidja ja vanaema rõõm, riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees Urmas Reinsalu!», vahendab Reporter.ee.

IRLi esinumbrit Lääne-Virumaal, siseministrit Marko Pomerantsi kirjeldatakse aga kui «meest, kelle käest on kogu Eesti siseinfo» ja «sisemise ilu etaloni». Ida-Virumaal kandideerivat Erki Noolt ülistatakse talle pühendatud reklaamklipis tšempioniks, legendiks ja meheks, kes kõik oma käes kullaks muudab.

Seejuures on Kuninga hääletoon selline, nagu kuulutaks ta välja poksimatšil osalejaid ning internetis on ebatavalised videolõigud omajagu elevust tekitanud.

IRLi peasekretär Margus Tsahkna selgitas, et klipid valmisid detsembri keskel peetud IRLi valimiskonverentsi jaoks ja televisioonis neid näitama ei hakata. «Neid tuleb vaadelda selle ürituse kontekstis,» ütles Tsahkna ja rõhutas, et klipid tegi erakond ise spetsiaalselt konverentsi jaoks.

Reklaamispetsialist Marek Reinaas ütles reklaame kommenteerides, et loodetavasti oskavad valijad eneseirooniat hinnata. «Täna internetis levitatud Isamaaliidu esikandidaatide lühikokkuvõtted iseendast ja oma nägemusest Eesti vabariigist esindasid ikkagi hästi harva nähtavat nähtust ehk siis eneseirooniat,» ütles ta.

Reinaas ütles, et tema arvates olid reklaamtekstid vaimukad ja ajasid naerma. «Raskel reklaamiajal on see suhteliselt kena näidis, kuidas teha mitte nüüd liiga suure eelarvega reklaami, mis internetis ise levima hakkab ja väga paljudeni jõuab,» leidis ta.

Kõiki kõnealuseid klippe saab vaadata siit.

Tagasi üles