Viljandimaal Viiratsi vallas Vardja külas jäid elanikud pika ninaga, kui prügivedaja keeldus jäätunud prügi ära viimast ning esitas hiljem tühja sõidu eest arve.
Prügivedaja jättis jäätunud prügi viimata
Vardja küla elanik Martti (täisnimi toimetusele teada) rääkis Postimees.ee´le, kuidas nad detsembri alguses esimeste suurte külmade ajal hoolitsesid selle eest, et tee oleks prügiauto tulekuks ilusti puhtaks roogitud. Juhtus aga nii, et prügiauto jõudis kohale, kuid prügi jäi viimata, sest see oli konteinerisse kinni külmunud.
Küll aga said elanikud kuu aega hiljem jäätmekäitlusfirmalt Veolia 32-kroonise arve tühja sõidu eest.
Veolia juht Argo Luude rääkis Postimees.ee´le, et konkreetseid asjaolusid teadmata on tal keeruline juhtumit kommenteerida, kuid tema sõnul tuleb selliseid juhtumeid talvel ikka ette, sest inimesed valavad olmejäätmete hulka erinevaid vedelikke, mis külma käes ära jäätuvad. Jäätumist võib tema sõnul ette tulla ka siis, kui konteineri kaas on kas katki läinud või see puudub sootuks ning lumi sajab sinna sisse.
Luude sõnul on prügivedajatel küll kühvlid ja harjad kaasas ning prügiautodel on mehaanilised raputid, kuid mõnikord pole ka neist abi. Siis pole tema sõnul muud varianti, kui konteiner soojemasse kohta viia või võtta ajutiselt kasutusse asenduskonteiner, kuni esimeses prügi lahti sulab.
Kui tõesti juhtub, et prügiauto sõidab prügikonteinerit tühjendamata minema, tuleks Luude sõnul pöörduda prügifirma klienditeenindusse, et selgitada konkreetseid asjaolusid ning seejärel saab edasises tegevuses kokku leppida.
Mis aga puutub tühja sõidu eest arve esitamisse, siis ühest küljest saab Luude inimeste pahameelest aru, et kui nad pole teenust saanud, siis ei peaks nad ka maksma. Teisest küljest aga tuleb tema sõnul arvestada, et prügivedaja on kohale sõitnud ning kulutanud selle peale aega ja kütust ja lõppkokkuvõttes pole see ju vedaja süü, et prügi on kinni jäätunud.
Luude hinnangul on prügivedajad teinud talvel täiesti ennastsalgavalt ja kohusetundlikult tööd, trotsides äärmiselt keerulisi tee- ja ilmastikuolusid ning juhtumeid, kus kliendid pole teenust saanud või pole teenusega rahul, on vaid mõned üksikud.