Paljud Nõmme elanikud pidid aasta esimestel päevadel hämmastusega tõdema, et Ragn-Sellsi auto käis küll olmeprügi konteinereid tühjendamas, aga sama firma pakendikotid jäid ära vedamata.
Prügivedu võib sõltuda autojuhi kogemusest
«Tavaline prügi viidi õigel päeval ära. Huvitav, miks siis teine auto pakendikotte ära ei saa viia? » küsis üks Põllu tänava elanik.
Kui ta jäätmekäitlusfirmale sama küsimuse esitas, teatati sealt vastuseks järgmist: «Pühapäeval, 2. jaanuaril 2011.a. Tallinnas Nõmmel oli Ragn-Sellsi pakendikottide kogumine häiritud lumest lahti lükkamata ning kitsaste sõiduteede tõttu, mis takistasid kinnistute juurde pääsemist prügiveokile.
Vabandame tekkinud olukorra pärast ja anname teada, et pakendikottide äraviimist saame teostada järgmisel graafikujärgsel pakendikoti äraveo päeval, kui on tagatud ligipääs kinnistute juurde ning sõiduteed on lumest lahti lükatud ja/või laiendatud.»
Imestama pani Põllu tänava elanikke see, et tänav on küll kitsas, aga täiesti sõidetav. Samuti poleks pakendikottide kogujal kuidagi vaja «kinnistute juurde pääseda», sest pakendikotid olid määratud ajaks tänavale toodud. Autojuhil oleks vaja vaid peatuda ja need autosse tõsta.
«Naljakas on see, et kui ise jätad õigeks ajaks kotid välja viimata siis esitatakse koheselt tühisõidu arve trahvina, kuid nüüd kus need juba laupäevast saati õues vedelevad ja keegi neile järele ei tule ja ennem järgmist plaanilist korda ei kavatsegi tulla...ei ole nagu kellelegi pretensioone esitada...» tõdes teine sealtkandi elanik.
«Täna just sain Ragn-Sellsilt kirja terve hulga Nõmme tänavate nimedega, kust eelmisel nädalavahetusel lumeolude tõttu sorteeritava prügi kotte ei veetud. Seejuures on me tänav aiast aiani lahti roogitud päris mitme kvartali ulatuses. Kes vastutab, et prügiautod lahti ajamata sissesõiduteede, näiteks Valdeku ja Raudtee tänava ning rookimata ristmike tõttu kohale ei jõua?»küsis kolmas.
Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg ütles Postimees.ee’le, et autojuht oli Nõmmel määratud ajal üritanud väikestesse tänavatesse sisse sõita, kuid kinnijäämise kartuses sellest loobunud.
«Autojuhi hinnangul olid liiklusolud liiga keerulised ja ta ei usaldanud kinnijäämise riski kartes pakendikotte ära koguda. Puhkepäeval on kinnijäänud auto väljatõmbamine keerukam ja mõne firma puhul ka kallim. Tavatasu auto väljatõmbamiseks on 3000 krooni. Antud juhul oli siis tegemist autojuhi hinnanguga lumeolude keerukuse osas. Oma töös peame autojuhi hinnanguid siiski vähemalt mingi piirini usaldama,» lausus Remmelg.
«Teeolud praegusel ajal muutuvad tundidega sõltuvalt lume sadamisest või teede lahtilükkamisest. Antud juhul võime ka öelda, et olmeprügiauto juht, kes sama piirkonda teenindab, käib seal tihemini ja on Nõmmel kogenum – tema hindas olukorda teisiti ja suutis kogumisringid ära teha.Praegu sai vähemalt tavaprügi kenasti veetud – nende tühjenduste ärajäämine oleks suurem probleem. Kokkuvõttes aga vabandame tekkinud olukorra pärast ja pingutame siiski tõsiselt, et kõiki kokkulepitud tühjendusi teha,» lubas Remmelg.