Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Aasta keskkonnategijaks valiti Evelin Ilves, keskkonnakirves Juhan Partsile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Tamm
Copy
Juhan Parts
Juhan Parts Foto: Pm

Eesti Keskkonnaühenduste Koda (EKO) valis 2010. aasta keskkonnategijaks Evelin Ilvese, kes juhtis aasta jooksul aktiivselt tähelepanu ebatervislikele lisaainetele toidus ning propageeris mahetoodangut. Tiitlit «Keskkonnakirves 2010» jagavad majandusminister Juhan Parts ettepaneku eest jätkata põlevkivi kaevandamist suures mahus ka tulevikus ning Tallinna kommunaalamet keskkonnavaenuliku transpordipoliitika elluviimise eest.

Koja teatel on Evelin Ilvese tegevusel olnud suur roll Eesti meedias toidu lisaainete teema esile tõusmisel ja tootjate suundumuste muutumisel tervislikumate toodete pakkumise poole. Tunnustamist väärt on ka Evelin Ilvese initsiatiiv kinkida riigi külalistele tooteid Eesti mahetaludelt.

Evelin Ilvesele pakkusid keskkonnateo valimisel konkurentsi riigikontroll pikaajalise ja professionaalne töö eest keskkonnaauditite vallas; Saare, Hiiu, Lääne ja Pärnu maavalitsused tuuleenergeetika teemaplaneeringu algatamise eest ning viimasel aastal kiiresti arenema hakanud kohalikud mahetoiduvõrgustikud, mille kaudu saavad väiketalunikud toodangut turustada ja linlased mahetoitu süüa.

Kirves jagamisele

«Nii keskkonna kui kohalike elanike tervise huvides on, et põlevkivi kaevandusmahtude vähendamist hakataks planeerima avalikkust kaasates. Partsi plaan eirata juba riikliku põlevkivi arengukavaga paika pandud piiranguid ja kaevandamismahte hoopis suurendada on enam kui kahetsusväärne,» ütles Eestimaa Looduse Fondi juhatuse esimees Jüri-Ott Salm.

Kommunaalamet vääris keskkonnakirve tiitlit aasta lõpul kommunaalameti tellimusel valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava eest. See tehti ilma avalikkust ja eksperte kaasamata, mistõttu kava liiklusmudel eirab nüüdisaegseid säästva arengu ja liikuvuse põhimõtteid.

Kava tekstiosas nenditud ühistranspordi ja kergliikluse eelisarendamise vajadus ei kajastu kava finantsplaanis, mis näeb ette eelkõige autokasutust soodustavaid tee-ehitusobjekte. Kavas esitatud trammiliinide lahendus ei lähtu tegelikust vajadusest ja ebaõnnestunud on Tallinna trammitaristu uuendamine struktuurifondide rahadest. EKO liikmeid teeb murelikuks ka kommunaalameti vastutegevus mitmele kohaliku kaitseala moodustamise ettepanekule, seda teede ehituse ja laiendamise ettekäändel.

Keskkonnakirve tiitlile kandideerisid ka keskkonnaminister Jaanus Tamkivi, kes ei seisa negatiivse keskkonnamõju vähendamise eest, vaid protsessib Euroopa Komisjoniga kasvuhoonegaaside heitkoguste pärast, ning kohalikud omavalitsused nagu Varbla ja Kõue vald, kes on hoolimatult suhtunud ehitamisse kaitsealal ja selle järelevalvesse.

EKO jagas keskkonnategija ja keskkonnakirve tiitleid välja seitsmendat aastat.

Tagasi üles