Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Reinaas: «Aitab!» on õnnestunult kahemõtteline

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marek Reinaas
Marek Reinaas Foto: Peeter Langovits

Reklaamieksperdi Marek Reinaasi sõnul kannab Keskerakonna tänavune valimisreklaam hästi välja hüüdlause «Aitab!» kahemõttelise sõnumi.

«Keskerakond on leidnud alati suhteliselt õnnestunud väljendeid, mis võivad rahva sekka minna, ja «Aitab!» on jällegi kena leid,» rääkis Reinaas Postimees.ee’le.

«Nad peavad muidugi üritama vältida seda, et see teistpidi tagasi ei lööks – et ei oleks «Aitab Keskerakonnast!»,» lisas ta.

Reinaas ütles, et talle Keskerakonna tänavused plakatid täitsa meeldivad.

«Seal on kenasti ära lahendatud olukord, kus plakat ütleb välja selle, et aitab senisest poliitikast, aga kui sa natuke kaugemalt juhtud plakatit vaatama, võib jääda mulje, et näiteks Kalle Klandorf hakkab sind aitama,» kirjeldas reklaamiekspert.

«Selle sõna kahetähenduslikkus on väga kenasti visuaalselt välja mängitud ja ei oska seal midagi halba öelda. Täitsa korrektne ja kena sooritus.»

Hea strateegiaga kampaaniaks nimetas Reinaas ka Reformierakonna oma, mis meenutavat oravapartei kohalike omavalitsuste volikogude valimise aegseid reklaame, kus rõhuti samuti peaministri menukusele ja mainele.

«Kogu selle kampaania mõte ja ülesehitus on enesest mõistetavalt kantud sellest, et jumala eest inimesed ei sooviks, et midagi Eesti Vabariigis muutuks. Tõepoolest, viimaste aastate päris korralikud üleelamised on inimesed ära tüüdanud küll,» analüüsis Reinaas.

«Oleks üllatav olnud, kui nad millegi muuga oleks välja tulnud.»

Reinaasi sõnul on oma nimes uuendusmeelsust kandval Reformierakonnal paratamatu, et teatud ajahetkedel tuleb valijale hoopis stabiilsust lubada.

Mustamäele ja Viimsisse esimesed valimisreklaamid üles riputanud Isamaa ja Res Publica Liit (IRL) esineb Reinaasi hinnangul kahe eelkirjeldatuga võrreldes taaskord nõrgemalt.

«Ka kolmas erakond, kes on oma plakatid üles pannud, esineb oma viimaste aastate tavapärasel tasemel. Mulle tundub, et IRL on kõigist teistest erakondadest kogu aeg paar valimist maas. Õigemini jäljendab seda, mis teised erakonnad paar aastat tagasi tegid,» kommenteeris Reinaas.

Tema sõnul meenutavad IRLi seekordsed sõnumid Keskerakonna kunagist kampaaniat, kus nad rääkisid sellest, kuidas vee hind tuleb kontrolli alla saada. «Mul on tunne, et IRL on oma arengukõveras jõudnud nüüd sinna kohta.»

Üldiselt on Reinaasi sõnul Eesti valimisreklaamid ajast maas, korratakse vanu nippe ning napib loomingulisust.

Täna algas Keskerakonna valimiskampaania ja Tallinna tänavatel võib märgata esimesi Keskerakonna välireklaame, mille põhisõnum on «Aitab!».

Eile võis Tallinna ja Viimsi valla teede ääres kohata vaid Reformierakonna ja IRLi valimisplakateid.
 

Tagasi üles