Fotod: politsei jäädvustas ohtlikumad ristmikud kesklinnas ja Põhja-Tallinnas (6)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja:Piret Lakson, Helen Mihelson
30. märts 2016, 16:54
Põhja prefektuuri kesklinna politseijaoskond tegi eelnevatel kuudel fotod kõikidest Põhja-Tallinna ja Tallinna kesklinna ristmikutest ning ülekäigurajadest, kus on juhtunud kannatanutega liiklusõnnetusi, ning esitas ühtlasi ettepanekud liikluskorralduse muudatusteks.
Kesklinna politseijaoskond edastas möödunud nädalal Tallinna transpordiametile ülevaate kesklinnas ja Põhja-Tallinnas olevatest ristmikutest ja ülekäiguradadest, kus on viimastel aastatel toimunud kannatanutega liiklusõnnetusi.
«Palume pöörata tähelepanu nimetatud kohtadele liikluses ja võimaluse korral viia sisse muudatusi. Oleme tänulikud ka informatsiooni eest, kui Tallinna kesklinna politseijaoskonna teeninduspiirkonnas on juba planeeritud liikluskorralduslikke muudatusi, mis tõstavad liiklejate ohutust,» seisab Põhja prefektuuri Kesklinna politseijaoskonna politseimajor Kaido Saarniidu märgukirjas transpordiametile.
«Tegime seda just selle eesmärgiga, et liiklejate turvalisust tõsta,» ütles kesklinna politseijaoskonna patrullitalituse juht Taavi Kirss, kes käis ise kõiki ristmikke ja ülekäiguradasid üles pildistamas.
«Võtsime meie piirkonnas, kesklinnas ja Põhja-Tallinnas, ette kohad, mis on aegade jooksul jalakäijatele ja muidu liiklejatele ohtlikumad olnud ja kus on juhtunud rohkem õnnetusi,» rääkis Kirss.
«Kuid mitte kõik ülekäigurajad ja ristmikud pole suuremate õnnetustega seotud, mõnes kohas võiks liikluskorraldus lihtsalt paremini arusaadav olla,» lisas ta.
Varem pole Kirss isiklikult selliseid suuremaid ülevaateid teinud.
Kirja pandud ettepanekud saatis kesklinna politseijaoskond tee omanikule, kelleks on Tallinna linn, ja Tallinna transpordiametile.
«Linn on omalt poolt ka panustanud, kuid peamine eesmärk on see, et ülekäigurajad oleksid paremini nähtavad, et teekattemärgistused oleksid vähem kulunud. Samamoodi vaatasime üle, kus oleks võimalik natuke piirkiirust alandada ning kuhu saaks lisavalgustust panna,» selgitas Kirss.
Ta tõdes, et lisavalgustusse on juba päris palju panustatud, ent õnnetusi juhtub ikka. «Eks oma roll ole ka liiklusintensiivsusel,» märkis ta.
Politsei viis ülevaatuse läbi käesoleva aasta veebruaris ja märtsis.
Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn
Pelguranna, Kopli ja Sõle tänavate ristumiskoht
Kari, Madala, Sitsi ja Sõle tänavate ristumiskoht, Põhja Tallinna piirkond
Puhangu ja Kaera tänavate vaheline lõik Sõle tänaval
Telliskivi ja Ristiku tänavate ristumiskoht, Põhja–Tallinn
Reguleerimata ülekäigurajad Paldiski maantee Sõle tänava ja Tehnika tänavate vahelisel lõigul
Tööstuse ja Salme tänava ristmik
Kopli tänav Kotzebue tänavast kuni Malmi tänavani
Ahtri tänava ülekäigurajad, Kesklinna piirkond
Tallinna Ülikooli (Narva mnt 25) ees olev reguleerimata ülekäigurada
Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium (Fr. Kreutzwaldi 25)
Estonia puiestee ja Kentmanni tänavate ristmik
Pärnu maantee ja Alevi tänava ristmik
Tehnika ja Toompuiestee ristmik
A. Laikmaa, Narva maantee ja Hobujaama ristmik
A. Laikmaa, Narva mantee ja Hobujaama ristmik on jalakäijatele keeruline koht, kus tipptundidel on rahvahulk väga suur. Kohati ei mahu inimesed ära ohutussaartele ja joostakse keelava fooritulega trammipeatusse, et jõuda trammi peale.