Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Rein Porro: Lennuki põlemine enne allakukkumist selgitaks veidrat trajektoori (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Dagne Mihkels
Copy
Lilled ohvrite mälestuseks. Lennukatastroofis hukkus 33 naist, 18 meest ja neli last.
Lilled ohvrite mälestuseks. Lennukatastroofis hukkus 33 naist, 18 meest ja neli last. Foto: SCANPIX

Endine piloot ja lennukooli õppejõud Rein Porro märkis, et Rostovis alla kukkunud lennuki juhtumi juures hämmastab teda enim lennuki veider teekond enne allakukkumist.

Porro märkis Postimehele, et talle jääb arusaamatuks, miks lennuk pärast esimese maandumiskatse ebaõnnestumist ja enne uuele katsele minekut veidralt suunda muudab, küll vasakule, siis paremale pöörab, pidevalt ja korrapäraselt kiirust suurendab ja vähendab. «Ma ei saa aru, miks selline sinka-vonka. Jääb mulje, nagu piloodid võitleks millegagi või kellegagi,» nentis Porro.

Lennuki trajektoor lennujaama ümbruses on näha siin:

Viimane info, mis viitab sellele, et lennuk võis tulekerana põleda juba alla kukkudes, paneb Porro sõnul asjad natuke paika – lennukil oli sel juhul kindlasti mingi tehniline rike. Mis põhjusel aga rike tekkis, saab praegu vaid spekuleerida, sest võimalusi on alates terroristi pommist kuni mootoririkke või pagasi iseenesliku süttimiseni.  Kui pardal oli tulekahju, võis pilootidel olla vingumürgitus, mis selgitaks lennuki veidrat marsruuti.

Porro märkis, et ilmateadete põhjal ei olnud Rostovi lennujaama lähedal sugugi nii halb ilm, nagu meedia vahendusel mulje on jäänud. Tuule kiirus oli tema sõnul vaid kuni 19 meetrit sekundis, mis pole midagi erilist. Pealegi oli tuule suund ja maandumisrada üsna ühesuunalised ja külgtuul seetõttu väike. Porro märkis, et Rostovi lennujaama lähedal on pea alati tugev tuul, mis tuleb steppidest.

Küll jäid Porrole ilmateadetest silma hoopis tuulenihke hoiatused. Tuulenihe on tuule kiiruse ja suuna järsk muutus kõrguse suhtes; see on ohtlikum just raskematele lennukitele ja võib teoreetiliselt lennuki alla tuua.

Praeguse info järgi oli lennuki kapten lennanud 6000 lennutundi, mis Porro sõnul näitab, et piloot oli päris hea kogemusega lendur.

Tagasi üles