Ainuüksi Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas toimusid mullu pooled kõikidest Eestis juhtunud inimkannatanutega liiklusõnnetustest. Suuremate linnade linnaruumi ohutus on veel üks senisest enam tähelepanu vajav teema, eriti kergliiklejate surmade ja vigastuste tõttu.
Novembris hukkus kokku üheksa jalakäijat, viimati hukkus ühes kuus sama palju jalakäijaid umbes kümme aastat tagasi. Ülekäigurajal hukkunud jalakäijate seas on kõige rohkem vanemaealisi, üle 65-aastaseid inimesi.
PPA ennetuse ja süüteomenetluse vanemkomissar Riho Tänak tõdes, et sellise sihtrühmani on liikluskoolitusega kõige keerulisem jõuda, kuid politsei on käinud erinevates päevakodudes jm vanemaealistega rääkimas.
«Eelmise aastaga järjest süvenes trend, et muude liiklusõnnetuste alla liigitus päris palju sellised juhtumeid, kus bussireisija kukkus bussis, eelkõige Tallinna linnas,» lausus Erik Ernits ja lisas, et aasta-aastalt on sellised õnnetused kasvanud.
PPA mulluste liiklussurmade analüüsist selgus, et kõige rohkem hukkunuga liiklusõnnetusi toimus pimedal ajal ja pärast tööpäeva lõppu, selge või pilvise ilma korral ning enamasti sirgel teel.
«Õnnetusi, mis on juhtunud suhteliselt headel välistingimustel, võib seletada sellega, et mida paremad ja turvalised näivad olud, seda lihtsamini kaotavad inimesed roolis olles valvsuse ning nad kipuvad kergekäelisemalt piirkiirust eirama,» avas Tänak sõiduautode osalusel toimunud õnnetuste tagamaid.
Lisaks vajavad tähelepanu kutselised juhid. Alles hiljuti vedas veoauto plahvatusohtlikku ainet, mida eeskirjade järgi tohib korraga vedada poolteist tonni, 27 tonni, tõi Ernits näite. «Linnas võiks selline kogus päris suure pindala lagedaks teha. See ilmselgelt on probleem,» möönis ta. Teisalt on trend, et bussid satuvad enam õnnetustesse. Ernits usub, et bussijuhid vajavad täiendavaid koolitusi.