Tallinna transpordiamet töötab suvehooajaks välja velotaksode regulatsiooni, mis peaks karmistama oluliselt kolmerattaliste jalgrataste ärilist tegevust.
Tallinn piirab tänavu velotaksode kasutamist
«Meil on ikkagi tõsine plaan velotaksode kõrghooaja alguseks regulatsioon valmis saada. Uus regulatsioon peaks velotaksode nõudeid karmistama ja nende hulka vähendama. Põhirõhk on sellel, et likvideerida velotaksode ohtlikkus rahvarohketes kohtades,» ütles Tallinna Transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon.
Siimon rääkis, et ta ei soovi sel teemal oluliselt rohkem kommentaare jagada, kuna regulatsiooni terviklik kontseptsioon on veel välja töötamisel. «Praegu on näiteks mõned lahtised otsad velotaksode kui sõidukite osas, et kuidas neid tavalistest jalgratastest eristada,» märkis Siimon.
Tallinna kesklinna vanema Alar Nääme sõnul pole velotaksode tegevus praegu kuidagi reguleeritud. «Kuna tegemist on siiski teenuse pakkumisega ehk reisijate vedamisega, siis on selge, et selline tegevus peab olema reguleeritud ning vastama mingitele kriteeriumitele,» ütles Nääme.
Möödunud aasta suve lõpus teatas Tallinna linnavalitsus, et enam kui kümne aastat kestnud diskussiooni järel keelab linnavõim vanalinnas reisijateveo teenust pakkuvate kolmerattaliste jalgrataste liikumise. Linnavalitsus pöördus pärast seda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole, et teha koostööd velotaksode äritegevuse reguleerimise osas.
Ühistranspordiseaduse järgi kuulub velotaksode reguleerimine kohaliku omavalitsuse pädevusse. Seaduse kohaselt on Tallinna transpordiametil õigus jalakäijate ohutuse tagamiseks piirata erinevate liikluskorraldusvahendite tegevust.