Samost vastas, et püsiva lahenduse väljamõtlemiseks oli valitsusel aega enam kui aasta. «Mitu erinevat valitsuse koosseisu oleks saanud sellega tegeleda. Kogu probleem oli olemas, kogu info oli olemas...»
«Ma ei tea, mida eelmised valitsused oleksid võinud kõik teha, võib-olla ka kullast tee ehitada Ida-Virumaale?» torkas Muuli.
«Koalitsioonilepingu sõlmimisel oli situatsioon nafta hinnaga sama nagu ta on praegu, kõik need järelmid olid tolleks ajaks teada,» jätkas Samost. Muuli vastas, et viidates, et nafta hind on 10 kuu jooksul, mis koalitsioonilepingu sõlmimisest möödas, kukkunud kaks korda ning tööpuudus polnud lähedalgi sellele, mis praegu.
Samost imestas ka keskkonnatasude langetamisele kuluva summa üle. «Selle meetme jaoks leiti eelarvest väga suur raha - 40 miljonit eurot. Meil on palju väiksemate asjade pärast valitsuses tohutuid tülisid olnud, nüüd tõmmatakse ropsuga tulude realt selline raha, et lambist teha selline hädalahendus. Veel paar kuud tagasi ei rääkinud keegi sellest midagi,» põrutas Samost.
Muuli pani vastu: «Häda on, kui on tüli, ja häda, kui pole tüli?» ning arvas, et sellest pole midagi halba, et sellest enne ei räägitud midagi.
Samost jäi enda seisukohale, et tegu oli ootamatu sammuga. «See ei ole kaugele vaatav viis riiki juhtida, kustutades ainult tulekahjusid. Kui ma oleks selle tööstusharu esindaja, ma ausalt öeldes kardaks iga päev, et mida valitsus järgmisena teeb, ilmselt nad kardavadki! Tõstetakse saastetasusid ilma seoseta, kui asi hakkab käest ära minema, tõstetakse uuesti, ja siis kui paistab pankrot, siis tullakse Ida-Virumaale ja öeldakse olgu, me tõmbame kaheks aastaks need varasemad tõusud maha!».
«Mida valitsus teeb, kui mingi ime tõttu äkki peaks naftahind tõusma? Tullakse uuesti kokku ja öeldakse: ou, me võtame oma muutuse tagasi?» ironiseeris Samost.