Möödunud nädala lumetormi õppetunnina teeb maanteeamet ettepaneku täiendada liiklusseadust keeluga lumetuisu korral kolonnis liikuvatest või seisvatest sõidukitest mööda sõita.
Maanteeamet keelaks lumetuisus kolonnist möödasõidu
Maanteeamet ja päästeamet tegid tänasel siseministeeriumi pressikonverentsil omapoolseid ettepanekuid, kuidas lumetormidega toimetulekut edaspidi saaks tõhustada.
Maanteeamet soovib viia raskete ilmaolude mõiste teeseadusesse ja hädaolukordade seadusesse. Praegu on see mõiste reguleeritud vaid ministri määruse tasemel ja avalikkus ega koostööpartnerid - politsei ja päästeamet ei tea sellest midagi.
Veel tehakse liiklusseaduse täiendamiseks ettepanek keelata lumetuisus kolonnis liikuvatest või seisvatest sõidukitest möödasõit.
«Nagu näha, ülehinnatakse sageli enda ja sõiduki võimeid ning tekitatakse seetõttu teehooldajale lisatakistusi,» sõnas maanteeameti peadirektori asetäitja Andri Tõnstein.
Samuti võiks maanteeameti hinnangul sellistes olukordades suurematel maanteedel teeliikluse sulgemise otsustada regionaalne kriisikomisjon ja anda selle ülesandeks politseile. Sel korral püüdis näiteks Tallinna ringteel teehooldaja seda ise teha ning paljud sõidukijuhid lihtsalt eirasid korraldusi.
Rasketes olukordades võiks maanteeameti arvates ka peatada veoautode liikluse seniks, kuni tuisk on möödas ja maanteed puhastatud. Padaoru teeseisak saigi teadupoolest alguse just sellest, et kaks veoautot sattusid teele risti ning nendest möödapääs osutus võimatuks ka teehooldajatele.
Siseminister Marko Pomerants pakkus ühena lahendustest välja ka piiriparklate kasutamist, mida tavaolukorras on vaja piirijärjekorras ootavate veokite seismiseks. «Sellistel juhtumitel, kus on koledad ilmastikutingimused, saaks neid kasutada teistpidi, et enne sealt välja ei pääse, kui olukord on normaliseerunud.»
Päästeamet: kütust ja eritehnikat
Päästeamet soovib esimese asjana leida lihtsa lahenduse, kuidas lubada eriolukordades elutähtsate teenuste toimimise tagamiseks kasutada vajadusel erimärgistusega kütust ja liikluskindlustuseta tehnikat .
Pomerants kinnitas, et Padaoru juhtumi puhul ei lastud end õige kütuse või kindlustuse puudumisest häirida. «Kui ettevõtja, kelle poole pöördusime, ütles, et tal ei ole kindlustust või sinist kütust, siis me otsustasime inimeste kasuks ja ütlesime, et tuleb tulla. Loomulikult peaks sellele olema mõistlik regulatsioon.»
Samuti soovitab päästeamet korraldada nii, et tanklates oleks eelhoiatuse korral tagatud piisav kütusevaru. Monika ajal vajasid päästjad näiteks kütust tanklast, kus selgus, oli seda vaid minimaalselt.