Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Ekspert nimetab laevade hinnaerinevust kummaliseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Leigeri väliskujundus.
Leigeri väliskujundus. Foto: TS Laevad

Rahvusvaheline laevaehituskonsultant imestab, miks maksavad Tallinna Sadamale Poolas ehitatavad alused 17,5 miljoit eurot rohkem kui Türgis valmivad laevad, mis siis, et tööjõukulud kahes tehases erinevad vaid miljon eurot.

«On kummaline kohtuda 17,5 miljoni eurose hinnavahega kahes laevatehases. Kust see hinnavahe tuleb?» küsib rahvusvaheline laevaehituskonsultant Postimehe valduses olevas kirjalikus hinnangus. Ta on Tallinna Sadama uute laevade ehitusprojektiga detailideni kursis ja seetõttu jätab Postimees eksperdi nime avaldamata.

Oma imestuse kinnituseks avaldas ekspert Türgi ja Poola laevatehaste tööjõukulude erinevuse: kui Poola Remontowa tehases on tootmistöölise keskmine kuupalk 798 eurot, siis Türgi Sefines on see vaid 61 eurot väiksem ehk 737 eurot.

Tagasi üles