Siin tasub märkida, et tegemist on siiski prognoosiga ja nendega on ikka nii, et 100-protsendilist garantiid anda ei saa. Nii ka talvel teedel sõites. Alati jääb see oht, et teed võivad libedaks muutuda ja momentaanselt ei jõuta libedust tõrjuda.
Aga on päris murettekitav, et teid ei hooldata nii hästi kui võiks ja peaks. See paneb ju otseselt inimeste elud ohtu.
Jah, see on tõsine küsimus ja me iga päev tegeleme küsimusega, kuidas seda lahendada. Täna peame me leidma tasakaalu selle vahel, milliseid vahendeid on meile kasutada antud ja millistele nõuetele meie teed vastama peaksid.
Selge on see, et mida kõrgemaks me nõuded seame, seda kallimaks see meie tegevuse ka teeb. Kuna maanteeametile on usaldatud maksumaksjate rahakott, peamegi me optimaalse tasakaalupiiri leidma. See ei ole väga kerge ülesanne.
Kui võtta näiteks raha, mis maanteeametil on tänavu teehoolduseks kasutada, siis kas te saate öelda, et see tagab teedel sellised tingimused, millel on ohutu liigelda? Või oleks raha veel juurde vaja?
Eks see ole natuke nagu poliitiline kokkulepe ka. Kui me eestlastena ikka otsustame, et me tahame paremaid teid ja oleme valmis selle eest rohkem maksma, siis tõenäoliselt oleks seda võimalik ka teha.
Aga ma kordan, 100-protsendilist garantiid ei ole ja seda ei jõuaks keegi kinni maksta. See oleks juba liig mis liig. Paraku on nii, et kui me tahame 100-protsendilist garantiid saada, peaks näiteks iga viie kilomeetri kohta olema tee peal valves üks soolapuistur. Ka mujal maailmas ei ole sellist asja praktiseeritud ja alati jääb väike risk ka liikleja peale.