Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Eesti vetes uppus Vene puksiirlaev

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Kindral Kurvitsa poolt leitud avariipoi.
Kindral Kurvitsa poolt leitud avariipoi. Foto: PPA

Laupäeva, 6. veebruari õhtul kell 19.38 võttis Tallinna merevalvekeskus vastu häire automaatselt avariipoilt ning mõni aeg hiljem ka Venemaa puksiirilt Zubr, mille meeskonna sõnul kaotasid nad Eesti territoriaalvetes nende slepis olnud inimtühja ja lastita puksiirlaeva Vega.

Puksiir Zubr teatas merevalvekeskusele, et nad vedasid remondist tulnud puksiirlaeva Vega, mille pardal ei olnud inimesi ega kütust, kuid kaotasid laeva umbes kümme meremiili Kõpu poolsaarest edelas, kui suundusid Tagalahte tormivarju, teatas PPA pressiesindaja. Zubr otsis Vegat ligi tunni, misjärel suundus tagasi Kroonlinna. Sündmuskohale saadetud piirivalvelaev L-101 Kindral Kurvits ei leidnud Vegat ning lahkus piirkonnast umbes kella ühe ajal öösel.

Otsingutega jätkati järgmise päeva hommikul kell seitse ning paar tundi hiljem leiti häireteadet edastanud poi. Kadunud puksiiri otsinguid jätkasid avariipoi ja laeva viimase teadaoleva asukoha piirkonnas Kindral Kurvits ja piirivalvekopter, mis katkestas otsingud halva nähtavuse tõttu. Kindral Kurvits jätkas otsinguid tänase päeva esimesel poolel, kuid Vegat ei leitud.

PPA merevalvekeskuse vanema Ivar Treffneri sõnul hakatakse laeva otsima vee alt, milleks kaasatakse tõenäoliselt Veeteede Ameti hüdrograafialaev Jakob Prei. «Oleme üsna kindlad, et puksiirlaev «Vega» uppus ning tema tõenäoline uppumiskoht on meil teada.  Kuna juhtumi täpsed asjaolud on väljaselgitamisel, ei tea me täpselt, mis põhjustel Zubr kaotas puksiiritava laeva, kuid igal juhul on tegemist õnneliku õnnetusega, mis ei kujutanud ohtu inimestele ega keskkonnale,» ütles Treffner.

Vastavalt meresõiduohutuse seadusele kvalifitseerub laevahukk väga raske laevaõnnetuse alla ning selle ohutusjuurdluse korraldab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi alla kuuluv Ohutusjuurdluse Keskus.

Tagasi üles