Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Raskes avariis hukkus liinibussijuht (35)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi, Merike Teder, Helen Mihelson
Copy

Täna kella ühe paiku põrkasid Ida-Virumaal Jõhvi-Tartu maantee 52. kilomeetril kokku reisibuss ja veoauto, hukkus roolis olnud bussijuht, 13 reisijat said raskelt viga.

Liiklusõnnetus juhtus Ida-Virumaal Tudulinna vallas Rannapungerja külas, kus esialgsetel andmetel Tartust Jõhvi suunal sõitev Leedu Vabariigi haagise registreerimisnumbritega veoauto kaotas libedate teeolude tõttu juhitavuse ja kaldus vastassuunavööndisse, kus sõitis otsa Jõhvist Tartu poole sõitvale reisibussile. Bussis oli õnnetuse hetkel 19 reisijat ja kaks bussijuhti. Buss ise oli Sankt-Peterburgist teel Riiga. 

Kokkupõrkes sai surmavaid vigastusi roolis olnud bussijuht, 49-aastane Läti mees. Veoauto roolis olnud juht, 40-aastane mees viga ei saanud. Sündmuskohalt toimetati haiglasse 13 kannatanut. Ülejäänud reisijad viidi politseijaoskonda küsitlemisele, neist neli on liikunud edasi nende poolt soovitud sihtkohta ning kaks jäid Jõhvi, kuna nende lähedased on haiglas.

Bussireisijate seas oli 11 Vene Föderatsiooni kodanikku, kelle seas oli üks Eesti elanik, lisaks üheksa Läti Vabariigi kodanikku ja üks Eesti kodanik. 

Kahe inimese seisund üliraske

Ida-Viru keskhaigla kommunikatsioonijuht Ülo Veldre ütles hommikupoolikul Postimehele, et 13 vigastatust lubati kaheksa inimest peale esmaabi andmist haiglast välja. Pärast meedikute kontrolli toimetati nad jaoskonda menetlustoimingute läbiviimiseks.

Kaks inimest on üliraskes seisundis. Neist üks, Läti kodanik, saadeti edasi Tartu Ülikooli kliinikumi ning teine, samuti Läti kodanik on Ida-Viru keskhaiglas intensiivraviosakonnas.

Üks Vene kodakondsusega naine on Veldre sõnul raskes seisus. Kaks inimest, üks lätlane ja üks venelane, on kirurgiaosakonnas keskmises seisus. Politsei kinnitusel ei olnud reisijate hulgas ühtegi last.

Õnnetuspaigal olid teeolud väga libedad, sõiduteed kattis must jää. Mõlema avariis osalenud sõiduki rehvid vastasid nõuetele. Veokijuht oli kaine, bussijuhi kainus selgitatakse ekspertiisi käigus.

Õnnetuspaigast kõigest mõnekümne meetri kaugusel elav Maire rääkis, et ärkas öösel kõva paugu peale üles. Köögiaknast välja vaadates nägi ta juba suur hulka vilkureid, kohal olid päästjad, politsei ja kiirabi. 

Alustati menetlust

«Tunneme kaasa traagilises liiklusõnnetuses hukkunud bussijuhi lähedastele. Kuigi liiklusõnnetuse kõik täpsemad asjaolud selguvad kriminaalmenetluse raames, on meil siiski alust arvata, et valesti valitud sõidukiirus võis olla õnnetuse põhjus,» tõdes Jõhvis politseijaoskonna juht Kalle Kuusik.

Kuusiku sõnul peavad sõidukijuhid alati võtma arvesse ilmastikutingimusi ja seda, et öised miinuskraadid võivad teeolud libedamaks muuta. Samuti rõhutas jaoskonna juht, et esialgsel vaatlusel ei olnud mitmete bussireisijate turvavööd kinnitatud. «Enda ohutuse igakülgseks tagamiseks peab sõitu minnes igal juhul turvavöö kinnitama. See vähendab oluliselt riski õnnetusse sattudes saada raskemaid vigastusi,» lisas Kuusik.

Sündmuskohal on liiklus ümber suunatud Lohusuu-Tudulinna-Iisaku ringi kaudu. Kella 8 seisuga oli liiklus õnnetuspaigal veel häiritud. Kohapeal töötavad nii politsei- kui päästeametnikud ning bussifirma esindaja.

Liiklusõnnetuse uurimiseks alustati kriminaalmenetlust karistusseadustiku paragrahvi alusel, mis käsitleb sõidukijuhi poolt liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumist, millega on ettevaatamatusest tekitatud inimesele raske tervisekahjustus või põhjustatud inimese surm. 

Fakte:

* Politsei andmetel oli bussis reisijatena 11 Venemaa kodanikku, 9 Läti kodanikku ja 1 Eesti kodanikku.

* Hukkunud bussijuht töötas bussijuhina aastast 1988.

* Buss väljus Peterburist kell 19.45 kohaliku aja järgi ning sõitis Riia poole.

* Buss käis viimati hoolduses 3. jaanuaril 2016 ning tehnilisel ülevaatusel 15. detsembril 2015.

* Bussil olid talverehvid ning politsei on kinnitanud, et rehvid vastasid nõetele.

* Buss oli esmakordselt registrisse võetud 16. detsembril 2013.

* Simple Express on reisijate sugulastele avanud kriisiabi telefoni.

Tagasi üles