PISA uuringust selgub, et 12 protsenti kooliõpilastest peavad oma kodutöid tegema käsitsi või koolis, sest kodus nad selleks otstarbeks arvutile ligi ei pääse.
Iga kaheksas üheksandik õpib koduarvutita
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oma tulemusega (88 protsenti) jääme me alla nii põhjanaabritele kui teistele Balti riikidele.
Soomes ja Rootsis on arvuti, mida saab kasutada koolitööks, olemas 98 protsendil õpilastel. Lätis on vastav näitaja 89 ja Leedus 92, Venemaal seevastu 77 protsenti.
Uuringu koostanud Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD) riikide keskmine on 84 protsenti.
Uuringu kohaselt olid kõigis ülalmainitud riikides arvutiga lapsed PISA-testis edukamad kui ülejäänud.
Näiteks, funktsionaalse lugemisoskuse testis said Leedu arvutiga lapsed keskmiselt 473 punkti, arvutita lapsed aga 60 punkti vähem.
Eesti vastav vahe on samas minimaalne – arvutiga õpilaste keskmine tulemus oli 502 ning arvutita üks punkt vähem.