Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Edaspidi saab karistada ka liiklusrikkumiste eest välismaal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raul Sulbi
Copy
Liiklus Tallinna kesklinnas.
Liiklus Tallinna kesklinnas. Foto: Peeter Langovits.

Sel nädalal Brüsselis kohtunud Euroopa Liidu (EL) transpordiministrid otsustasid hakata karistama juhte, kes panevad välismaal olles toime liikluseeskirjade rikkumisi.

Karistama hakatakse ka nelja peamist rikkumist: lubatud sõidukiiruse ületamine, foori keelava tule eiramine, turvavöö kinnitamata jätmine ja sõiduki juhtimine alkoholijoobes, mis põhjustavad 75 protsenti surmaga lõppevatest liiklusõnnetustest.

«Välismaal viibiv sõidukijuht paneb kolm korda sagedamini toime liikluseeskirjade rikkumisi kui kohalik juht. Paljud inimesed näivad arvavat, et välismaal viibides nende suhtes eeskirjad enam ei kehti. Minu sõnum on see, et liikluseeskirjad kehtivad ja me rakendame neid,» märkis Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas.

ELi andmetest nähtub, et välismaal viibivate sõidukijuhtide osa kogu liiklusest on 5 protsenti, kuid samas on nad süüdi umbes 15 protsenti kiiruseületamisega seotud rikkumistest. Enamik neist jääb karistamata, sest riikidel ei ole võimalik kodumaale pöördunud sõidukijuhte vastutusele võtta.

2010. aasta juulis käivitatud ELi liiklusohutuse tegevusprogrammi eesmärk on vähendada surmaga lõppevate liiklusõnnetuste arvu poole võrra aastaks 2020.

Tagasi üles