Sel nädalal Brüsselis kohtunud Euroopa Liidu (EL) transpordiministrid otsustasid hakata karistama juhte, kes panevad välismaal olles toime liikluseeskirjade rikkumisi.
Edaspidi saab karistada ka liiklusrikkumiste eest välismaal
Karistama hakatakse ka nelja peamist rikkumist: lubatud sõidukiiruse ületamine, foori keelava tule eiramine, turvavöö kinnitamata jätmine ja sõiduki juhtimine alkoholijoobes, mis põhjustavad 75 protsenti surmaga lõppevatest liiklusõnnetustest.
«Välismaal viibiv sõidukijuht paneb kolm korda sagedamini toime liikluseeskirjade rikkumisi kui kohalik juht. Paljud inimesed näivad arvavat, et välismaal viibides nende suhtes eeskirjad enam ei kehti. Minu sõnum on see, et liikluseeskirjad kehtivad ja me rakendame neid,» märkis Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas.
ELi andmetest nähtub, et välismaal viibivate sõidukijuhtide osa kogu liiklusest on 5 protsenti, kuid samas on nad süüdi umbes 15 protsenti kiiruseületamisega seotud rikkumistest. Enamik neist jääb karistamata, sest riikidel ei ole võimalik kodumaale pöördunud sõidukijuhte vastutusele võtta.
2010. aasta juulis käivitatud ELi liiklusohutuse tegevusprogrammi eesmärk on vähendada surmaga lõppevate liiklusõnnetuste arvu poole võrra aastaks 2020.