Tänavu juunis Tallinnas Balti Jaamas perrooni ramminud reisirongi juht oli uurimisandmetel õnnetuses osaliselt süüdi ning talle määrati üle 10 000 kroonine trahv.
Perrooni ramminud vedurijuht sai üle 10 000 krooni trahvi
Tehnilise järelevalve ameti raudteeohutuse osakonna juhi Margus Meiuse sõnul selgus väärteouurimise käigus, et õnnetuseni viinud sündmused said alguse juba reisirongi koostamisel, kui vaguni järelevaataja unustas kinni keerata vagunitevahelise pidurimagistraali õhuvoolikute otsakraanid.
«Seetõttu pidurdas rongi koosseisul vaid esimene vagun, mis saigi saatuslikuks,» ütles Meius.
Tema sõnul saanuks vedurijuht õige käitumise korral siiski õnnetust ära hoida. Nimelt toimub rongidel reeglite kohaselt Balti jaamale lähenedes Tallinn-Väikese ja Tallinna lõppjaama vahel kontrollpidurdamine, mille käigus peab rongi kiirus vähenema 10 km/h võrra.
Kontrollpidurdamise tegi ka õnnetusse sattunud rongi juht, kuid millegipärast ei reageerinud sellele, et rongi kiirus ei vähenenud nõutud määral.
Tehnilise järelevalve ameti ekspertide hinnangul tulnuks vedurijuhil koheselt rakendada veduri otsepidurit, kuid ta ei teinud seda ning rongi pidurdas alles Balti jaamas perrooniesine muldvall.
«Õnnetuse uurimise käigus tegime katse, mis näitas, et sama koosseisuga rongi puhul veduri otsepiduri kasutamine oleks peatanud rongi 100 meetrit enne perrooni,» märkis Meius.
Seega käitus vedurijuht õnnetuse uurijate arvates probleemide ilmnemisel ebaadekvaatselt ning talle määrati väärteo korras enam kui 10 000 krooni suurune karistus. Mees oli karistusotsusega nõus.
Samas jätkab tehnilise järelevalve amet menetlust selles osas, mis puudutab rongi koostamist ning vaguni järelevaataja tegevust.
19. juuni pärastlõunal sõitis depoost Balti jaama sisenenud Tallinn-Moskva rong läbi piirde ning vedur paiskus perroonile, nii et selle ülestõusnud esiots oli väga lähedal jaamahoone varikatusele.
Ühtlasi rammis vedur üht perroonile pargitud sõiduautot, kuid inimesed õnneks vigastada ei saanud.
Veduris oli umbes kuus tonni kütust, millest suurem osa valgus perroonile.
Veduri omanikfirma GoRaili kinnitusel läheb veduri remont maksma ligi 1,8 miljonit krooni.
Loe samal teemal «Reisirong rammis Balti jaama perrooni», «Rong sõitis Balti jaamas perroonile».