E-kiirabi võimaldab Tartu kiirabi juhi ja idee autori Ago Kõrgvee sõnul kõigil Eesti kiirabiüksusel operatiivselt nii anda kui ka saada informatsiooni, et patsiendile osutatava ravi kvaliteet oleks võimalikult kõrge ning töötajate tegevused täpsed.
«Kui mõni naljavend on arvanud, et e-kiirabi enam kohale ei tulegi ja suheldakse vaid meilitsi, siis tegelikult on e-kiirabi kõrgtehnoloogiline osa, mis lisandub tavalisele kiirabile,» selgitas Kõrgvee. «E-kiirabi peaks olema nähtav ja nägev kiirabi.»
Nägemise tagaks sellises kiirabis ligipääs infosüsteemidele, mille abil saaksid meedikud patsienti kohta infot, sest võib juhtuda, et ähmis inimene ei suuda vajalike andmeid meenutada. Nähtavus on vajalik aga kiirabide juhtimiseks ja hiljem nende töö analüüsimiseks.
Nii olekski sündmuskohale sõitev või seal olev kiirabi kõrgtehnoloogiline üksus, millesse on koondatud pea kõik kaasaegsed info- ja logistikasüsteemid. E-kiirabis peaks Kõrgvee hinnangul kindlasti olema tagatud GPS positsioneerimine, navigeerimisseadmed ja kommunikatsioonivahendid nagu telefon, raadio, interneti püsiühendus ning samuti tipptasemel riist- ja tarkvara.
Navigeerimisseadmed on Kõrgvee selgituste kohaselt eriti olulised, et kiiresti leida inimesed, kes on hätta sattunud kohtades, mida kiirabijuhid ei tunne või kuhu on keeruline ligi pääseda – näiteks metsas või isegi uusasumites, mida pole veel kaartidele kantud.
«Ma loodan väga, et e-kiirabi tekitab tingimused, et saame osutada reaalset ja parimat abi ka kaugemates maanurkades olevatele inimestele,» sõnas Kõrgvee. «Patsiendini lühima marsruudiga jõudmine võib olla otsustava tähtsusega.»