Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Kallas tahab panna autojuhid võõrsil tehtud rikkumiste eest maksma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: NN
Copy
Siim Kallas.
Siim Kallas. Foto: Liis Treimann / Postimees

Kolme aasta pärast ei pääse mujal Euroopa riigis tõsise liiklusrikkumisega hakkama saanud eestlased rahatrahvi maksmisest ka koju jõudes.

Seda juhul, kui Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu  kiidab neljapäeval heaks Siim Kallase esitatud sellesisulise ettepaneku.

«Ma olen isiklikult väga rõõmus, et oleme oma tööga lõpuks sinnamaani  jõudnud, kus asi seisab veel vaid poliitilise otsuse taga ja selle aeg on loodetavasti neljapäeval,» rääkis Euroopa Komisjonis transpordiküsimustega tegelev asepresident Kallas eile Postimehele.

Kallase ja eeistujamaa Belgia esitatud ettepanekute kohaselt kaoks  alates 2013. aastast ära isegi teoreetiline võimalus, et välisriigis liiklusrikkumiselt tabatud isik võib turvaliselt kodumaale jõudes  vilistada talle välismaal määratud trahviotsuse peale.

Uue korra kohaselt tekiks liiklushuligaanidel vähemalt nelja tõsisema  rikkumise – kiiruseületamine, keelava fooritule eiramine, turvavööta  sõit ja purjuspäi autojuhtimine – puhul kohustus see tasuda.

Ennekõike teenib taoline ettepanek üldise liiklusohutuse paranemise huve. Sest senine liiklusrikkumiste praktika Euroopas näitab, et välisriikide kodanikud moodustavad liikmesmaades üldisest liiklusest vaid viis protsenti, kuid kõikidest kiiruseületamistest jääb nende arvele tervelt 15 protsenti.

Uue süsteemi kohaselt oleks võimalik rikkumise registreerinud riigil lihtne võtta ühisest elektroonilisest andmebaasist välja seadust rikkunud auto omaniku või selle kasutaja andmed ja seejärel  otsustada, kas rikkujale saadetakse trahviotsus tema koju või mitte.

Eraldi mainimist vajab asjaolu, et igasugune trahvimine puudutab vaid rahalist kohustust ja välisriigis liiklusrikkumisega vahelejäämine ei tähendaks juhile tema kodumaal vastavalt seal kehtivale veapunktisüsteemile ka veapunktide lisandumist.

Pikemalt loe samal teemal Postimees Plussist.

Tagasi üles