Kolme aasta pärast ei pääse mujal Euroopa riigis tõsise liiklusrikkumisega hakkama saanud eestlased rahatrahvi maksmisest ka koju jõudes.
Kallas tahab panna autojuhid võõrsil tehtud rikkumiste eest maksma
Seda juhul, kui Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu kiidab neljapäeval heaks Siim Kallase esitatud sellesisulise ettepaneku.
«Ma olen isiklikult väga rõõmus, et oleme oma tööga lõpuks sinnamaani jõudnud, kus asi seisab veel vaid poliitilise otsuse taga ja selle aeg on loodetavasti neljapäeval,» rääkis Euroopa Komisjonis transpordiküsimustega tegelev asepresident Kallas eile Postimehele.
Kallase ja eeistujamaa Belgia esitatud ettepanekute kohaselt kaoks alates 2013. aastast ära isegi teoreetiline võimalus, et välisriigis liiklusrikkumiselt tabatud isik võib turvaliselt kodumaale jõudes vilistada talle välismaal määratud trahviotsuse peale.
Uue korra kohaselt tekiks liiklushuligaanidel vähemalt nelja tõsisema rikkumise – kiiruseületamine, keelava fooritule eiramine, turvavööta sõit ja purjuspäi autojuhtimine – puhul kohustus see tasuda.
Ennekõike teenib taoline ettepanek üldise liiklusohutuse paranemise huve. Sest senine liiklusrikkumiste praktika Euroopas näitab, et välisriikide kodanikud moodustavad liikmesmaades üldisest liiklusest vaid viis protsenti, kuid kõikidest kiiruseületamistest jääb nende arvele tervelt 15 protsenti.
Uue süsteemi kohaselt oleks võimalik rikkumise registreerinud riigil lihtne võtta ühisest elektroonilisest andmebaasist välja seadust rikkunud auto omaniku või selle kasutaja andmed ja seejärel otsustada, kas rikkujale saadetakse trahviotsus tema koju või mitte.
Eraldi mainimist vajab asjaolu, et igasugune trahvimine puudutab vaid rahalist kohustust ja välisriigis liiklusrikkumisega vahelejäämine ei tähendaks juhile tema kodumaal vastavalt seal kehtivale veapunktisüsteemile ka veapunktide lisandumist.