Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Autojuhid õppisid libedaga toime tulema: päev möödus ühe liiklusõnnetusega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Liiklusõnnetus Kärsu külas 27. jaanuaril.
Liiklusõnnetus Kärsu külas 27. jaanuaril. Foto: Lugeja pilt

Kui eile kimbutas autojuhte libedus ja Pärnumaal juhtus rida avariisid, siis täna saadi vihmaga liigeldes juba märksa paremini hakkama – üks kannatanuga õnnetus juhtus siiski Karksi vallas, kus teelt sõitis välja veok Scania.

Täna hommikul kella 10 paiku juhtus Karksi vallas Polli külas liiklusõnnetus, kus Karksi-Nuia poole liikunud veok Scania juht sõitis kurvis teelt välja vastu teepiiret. Kuna mees kaebas tervise üle, viidi ta Viljandi haiglasse kontrolli.

Politsei selgitas, et juht oli kaine ning viibis sõidukis üksinda. Õnnetuspaik jäi asula piiresse, kus suurim lubatud sõidukiirus on 50 km/h. Veoki rehvid vastasid nõuetele, sõidutee oli väga libe. Teeoludest anti teada teehooldajale, et organiseeritaks esimesel võimalusel libedustõrje.

Põhja, Lõuna ja Ida prefektuuri tööpiirkonnas kannatanutega liiklusõnnetustest täna teatatud ei ole.

PPA vanemkomissar Riho Tänak tuletas liiklejatele meelde, et igas liiklusolukorras on kõige suurem mõju riskide ennetamisel sõidukiirusel. Kiirus tuleb valida vastavalt nõuetele, teeoludele, ilmaoludele ja sõidukile ning sõidukijuhi oskustele.

«Kõige ohtlikum on aeg, kus temperatuur jääb nullilähistele, sest libedus tekib väga ootamatult ning õhukest jääkihti pole silmaga teel ka näha. Lisaks sõidukiirusele on juhitavuse säilitamiseks oluline sõita nõuetele vastavate rehvidega, valida teiste sõidukite suhtes ohutu pikivahe ning kasutada turvavarustust,» ütles Tänak.

Sõidukijuht peab Tänaku sõnul arvestama oma tervislikku seisundit, näiteks väsimuse või kehva enesetundega ei tasu rooli taha istuda. «Miinusprillide kandjad võiksid arvestada, et hämaras on nende nähtavus veel enam raskendatud,» märkis ta.

«Jalakäijad peavad järgima kõiki liiklusohutusreegleid. Kõige olulisem on ületada teed selleks ettenähtud kohas ja lubava fooritulega ning teha end valgusallika abil nähtavaks,» lisas ta.

Tagasi üles