Täna avaldatud finaali jõudnud Eesti märgi ideekavanditest üks meenutab väga Eesti tuntud optikakaupluste keti Eagle Visioni brändi märki.
Üks finaali jõudnud Eesti märgi ideekavanditest sarnaneb optikapoe logoga
Nimelt on Kaile Tuvi võistlustööna esitatud märk «Eesti – pilk tulevikku» küll peegelpildis, kuid kujunduselt täpselt sama, mis Eagle Visioni logo keskel asuv silm.
Eesti brändi meeskonna juht Paul Lilje märkis, et selle ideekavandi viie finalisti sekka valinud žüriis äratas töö piisavat huvi, et seda võimalusel edasi arendada. «Aga ka meile sai täna teatavaks, et esitatud ühel ideekavandil on sarnasus juba olemasoleva logoga. Ootame omalt poolt ära žüriiliikmete kommentaarid ja nende otsuse,» lausus Lilje.
Mida žürii otsustab, antakse kohe teada.
Eesti märgi žürii kiitis tänases pressiteates võistlustööd: «Puhastatud nõnda selgeks, et on saavutatud maksimaalne universaalsus. Kõnetab igaüht olenemata geograafilisest asukohast või sotsiaalsest staatusest. Väga selge ja otsekohene märk, mis võib mõjuda ausa silmavaate kui ehmatava hüpnoosina; edasiarendusena saab kujundi mahendamiseks luua mustreid. Täiesti ebaeestlaslikult julge lähenemine, selge põhjamaisus. Usutav võimalus vaatajaga kontakti saavutamiseks. Märgis peitub intrigeeriv võimalus kasutada animeeritud silmapilgutust, peegeldusi jne. Jõuline, meeldejääv, eristuv. Paralleel kõike-nägeva-silmaga. Selge, aktiivne märk, kasutab Eesti lipuvärve viisil, kus valget ei ole vaja eraldi markeerida. Sarnasus nazari ehk islamimaadest tuntud kurja silma talismaniga, mis on isegi positiivne, toimides Eesti kaitsjana.»
Täna avalikustati viis Eesti märgi ideekavandit, mille edasiarendused asuvad pürgima Eesti märgiks. Võitja selgub žürii- ja rahvahääletuse koostöös märtsi keskpaigas.