Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Margit Mutso: uus peatänav tähendab vähem müra ja rohkem õnnelikke inimesi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Tallinna tulevane peatänav võiks välja näha selline.
Tallinna tulevane peatänav võiks välja näha selline. Foto: Linnafoorum

«Kui kõige nõrgemate ehk väikeste lastega emade, laste ja ratastoolis inimeste vajadused on tänaval rahuldatud, on linn inimsõbralik ja ka kõigil teistel on sellises linnas hea,» põhjendas arhitekt Margit Mutso, miks talle meeldib linna uue, senisest autovabama peatänava mõte.

Mutso arvates on inimsõbralikud ainult need linnad, kus tunnevad end hästi ka kõige nõrgemad. «Näiteks ratastoolis  inimesed, emad väikeste lastega ja muidugi lapsed ise. Kui nende põhitahtmised on rahuldatud, siis on kindlasti ka kõigil teistel sellises  linnas hea olla,» rääkis Mutso linnavalitsuse ajalehele Pealinn.

«Vaatamata pidevale tänavate remontimisele ja nüüdisajastamisele vajab Tallinna keskus tänapäevaseid paiku jalakäijatele,» lausus arhitekt ja linnaplaneerija Jaak-Adam Looveer. «Just selleks oli vaja detsembri lõpul välja kuulutada konkurss Pärnu ja Narva maantee uuendamiseks. Tallinnas on küll suure liiklusega teed, aga pole peatänavat – sellist tuiksoont, kus inimesed viibiksid, kuna nad tahavad seal olla, mitte et peaksid vastu oma tahtmist olema.»

Tallinn on eelöeldut silmas pidades  võtnud eesmärgi luua  moodne ja inimsõbralik  peatänav, mis ulatuks  Kosmose kinost kuni Jõe tänavani. Hiljem peaks see peatänav ühendama kesklinna sadama ja merega.

Põhiküsimus seoses peatänavaga on ka Mutso arvates liiklus. «Küsimus on selles, kui palju seda liiklust seal lubada,» mainis ta. «Selge see, et mida laiem on jalakäijate ala, seda turvalisem seal on ja seda rohkem ka inimesed seal käivad.»

Artikli täistekst on saadaval linnavalitsuse väljaandes Pealinn.

Tagasi üles