Tallinna Tehnikakõrgkooli arhitektuuri ja keskkonnatehnika teaduskonna dekaan, arhitekt Hindrek Kesler ning arhitektuuri instituudi juhataja, arhitekt Tomomi Hayashi arutasid, kui funktsionaalne võiks olla Tallinna tulevane peatänav.
Kesler: liikluse likvideerimine Tallinna uuel peatänaval on utoopia
Kesleri sõnul on «EV 100» raames toimuv Tallinna uue peatänava ideekonkurss igati tervitatav sündmus. «Ideede otsing on võimalus linnaruumiliste vajakajäämiste parandamiseks ja loodan, et võistlus on viljakas,» lausus Kesler ning täpsustas, et kui on võimalik liiklusvooge vähendada nende ümbersuunamisega, siis miks mitte laiendada kõnniteid ja püüda neid muuta polüfunktsionaalsemaks ning kogu linnaruumi mitmekesisemaks. «Võistlusala võiks isegi pikem olla – ulatudes Kadrioruni. Kõige suurem on nn Viru väljaku probleem, mis on võistlusülesandes ka mainitud üheks võtmekohaks terve peatänava lahendamise juures – rahustades autoliiklust ning ühistransporti ja tekitades jalakäijatele toimiva linnaväljaku,» selgitas Kesler.
«Liikluse täielikku likvideerimist antud lõigus pean siiski utoopiaks. Viru väljaku küsimuse puhul oleks mõeldav lahendus liikluse maa alla viimine, et toimiv linnaväljak saaks tekkida,» lisas Kesler. «Kõik on suuresti siiski liikluskorralduse küsimus, mis eeldab kogu kesklinna ala liikluse reorganiseerimist.» Tomomi Hayashi meelest pole peatänava loomine siiski võimatu idee. «Euroopa üks esimene ja tuntuim jalakäijate tänav «Strøget» Kopenhaagenis oli samuti veel 50 aastat tagasi tiheda autoliiklusega tänav,» tuletas Hayashi meelde.
Artikkel ilmus algselt Tallinna Tehnikakõrgkooli blogis.