Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Veapunktisüsteemiga Taanis on loata jäänud 442 juhti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merje Pors
Copy
Artikli foto
Foto: Egert Kamenik/ Postimees

Veapunktisüsteemi kasutavas Taanis võib loa ära võtmine kaasneda kahe-kolme rikkumisega kolmeaastase perioodi jooksul, nii on kahe aasta jooksul loast ilma jäänud 442 juhti.

Esimese aastaga määrati Taanis 150 000 veapunkti.

Norras võib loa kaotamise kaasa tuua neli rikkumist kolme aasta jooksul. Nelja aasta jooksul on seal välja antud 3000 hoiatuskirja ja 540 000 veapunkti.

Hollandis kehtib veapunktisüsteem vaid algajatele juhtidele. Kolm rikkumist viie aasta jooksul võib tähendada loa kaotamist. Kolme ja poole aasta jooksul on luba võetud 20 juhilt.  

Hispaania ja Austria näited

Hispaanias annab raske rikkumine (autojuhtimine raskes joobes, lubatud kiiruse ületamine 50 protsendi võrra jne) 6 veapunkti. Neli veapunkti saab juht, kes jääb vahele kergemas joobes, kiiruse ületamisel üle 40 km/h võrra, punase tule või stoppmärgi eiramisel. Kolm veapunkti saab juht, kellel on kinnitamata turvavöö, kes räägib autoroolis mobiiliga või ületab kiirust 31–40 km/h.

Kaks veapunkti on ette nähtud minimaalse rikkumise eest – valesti parkimine, tuledeta sõitmine või minimaalne kiiruseületus.

Kui juht kahe aasta jooksul enam eeskirja ei riku, alustab ta taas puhtalt lehelt. Eriti raske rikkumise puhul kaovad veapunktid kolme aastaga. Kahe aasta jooksul võid korra läbida 12-tunnise liiklusohutuskursuse, mis kaotab neli teenitud veapunkti.

Kui juht saab korraga 12 veapunkti, tuleb tal uue juhiloa saamiseks oodata kuus kuud. Seejärel tuleb teha teooriaeksam.

Hispaanias premeeritakse eeskujulikke juhte – ühegi rikkumiseta sõitmise eest on võimalik teenida kuue aastaga kolm lisapunkti ehk liikleja lubatud veapunktide tase tõuseb 15ni.

Austrias on algajal juhil null punkti. Maksimaalselt tohib saada kaks veapunkti ning veapunkt kaotab kehtivuse kahe aasta pärast. Pärast esimese veapunkti teenimist saab juht hoiatava teate, pärast teist punkti peab juht aga läbima rehabiliteeriva kursuse. Kahe aasta jooksul toimunud kolmanda rikkumise järel võetakse juhiluba ära.

Märksõnad

Tagasi üles