Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Trapido: Eesti vajab patsiendi kahjukindlustussüsteemi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Riigikogu liige, patsiendi kaitse seaduse mõtte välja käinud Toomas Trapido arvab, et Eestis on vaja tervishoiuombudsmani ja üles ehitada patsiendi kahjukindlustussüsteem, et haiglates tekkivadi konflikte kiiresti lahendada.

Haiglatesse on Trapido hinnangul kindlasti vaja heade lepitamise ning konkfliktilahendamise oskustega inimesi. «Nimetagem neid lepitajateks, usaldusisikuteks või kellekski kolmandaks. Sellise töötaja põhiülesandeks on patsientide, nende lähedaste ja tervishoiutöötajate vaheliste arusaamatuste ning kaebuste lahendamine,» sõnas Trapido Postimees.ee'le.

Tema sõnul hinnatakse pikema lepitustöö kogemusega riikides, et 90 protsenti arusaamatustest ja konfliktidest on esmatasandil ehk haiglas sel moel täiesti lahendatavad.

«Tõsisemate juhtumite korral oleks tõepoolest vaja riiklikku sõltumatut institutsiooni, nimetagem seda tervishoiu-ombudsmaniks, kelleks võib Eestis olla ka õiguskantsler, kui tema volitusi laiendatakse,» lisas riigikogu liige.

«Sotsiaalministeeriumi haldusalas toimiv tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjon hetkel lepitavat ja konflikte lahendavat funktsiooni minu arvates ei täida.»

Lisaks ombudsmanile on Trapido hinnangul Eestis vaja alles üles ehitada ka patsiendi kahjukindlustussüsteem, mis sisuliselt puudub.

«Kui eeltoodud süsteemid on tõhusalt tööle saadud, siis võib oodata ühelt poolt paljude ebakõlade ja konfliktide kiiret lahendamist ning teisalt kohtusse jõudvate juhtumite vähenemist, mis ongi kaasaegse õigussüsteemi eesmärk,» leidis Trapido.

Tagasi üles