Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Talveilm jättis parvlaev Ionase tööta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Berendson
Copy
Parvlaev Ionas Virtsu sadamas.
Parvlaev Ionas Virtsu sadamas. Foto: Aivar Õepa

Seni Kuivastu-Virtsu laevaliinil sõitnud jääklassita parvlaev Ionas lahkus Rohuküla sadamasse talvekorterisse, liini teenindab talvehooajal üksinda parvlaev Hiiumaa.

1989. aastal ehitatud Ionasel puudub jääklass ja seetõttu suundus parvlaev 4. jaanuariks sunnitud talvepuhkusele Rohuküla sadamasse. Jaanuarist märtsini teenindab seetõttu Kuivastu-Virtsu liini vaid üks parvlaev Hiiumaa, mis väljub nii Kuivastust kui Virtsust iga tunni ja 10 minuti tagant. Tööpäeviti teeb see ühest sadamast kokku 16 väljumist.

Väinamere Liinide juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul rahuldab ühe laeva graafik varasema kogemuse põhjal madalhooaja nõudluse. Rihvki sõnul on seda näidanud juba eelmised aastad, mil liini teenindas samuti vaid üks suur laev.

«Tööpäevadel on ühe laeva graafik kehtinud tegelikult juba alates 12. oktoobrist – seni on reedeti ja pühapäeviti teinud teine laev lisaks mõned ringid: reedel kolm ringi ja pühapäeval viis ringi,» ütles Rihvk.

Ionas naaseb praeguste plaanide kohaselt tööle aprillis. Lääne-Eesti saartevahelises laevaühenduses suurima intensiivsusega Kuivastu-Virtsu liini üksi teenindava parvlaeva Hiiumaa töövõimes Rihvki sõnul kahelda ei tasu.

«Hiiumaa on jääs sõitnud ilma tõrgeteta ka viimaste aastate kõige külmematel ja pika jäätumisperioodiga talvedel,» ütles Rihvk. «Hiiumaa on ehitatud sellisena, et Väinamere erinevad ilmaolud ei segaks suursaartega ühendust ja nii on see ka viimased viis aastat olnud.»

Väinemere Liinidel oli suve lõpus tagataskus ka eelleping jääklassi omava parvlaeva rentimiseks, kuid tellija ehk riik ei pidanud täiendavate lisareiside tellimist vajalikuks.

400 reisijat ja 140 sõiduautot mahutav parvlaev Ionas on varasemalt vedanud reisijaid Taanis, Suurbritannias, Kreekas, Itaalias, Krimmis ja Hispaania ning Aafrika vahel, kus meri talviti ei jäätu.

Ionast suvel rentides lootis Väinamere Liinid, et tänavugi juhtub nii nagu varasemal kahel talvel, kui keskmisest soojema ilma tõttu meri Eestis jääkatet ei saanudki. Ionase rendileping kehtib sügiseni, kui saartevahelise laevaliikluse opereerimise võtab üle Tallinna Sadam.

Kuni suveni saartevahelist parvlaevaliiklust vedanud kaks moodsat ja suurt parvlaeva Saaremaa ja Muhumaa sõidavad augusti lõpust alates Saksamaal Elbe jõel Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahet.

Ministeerium: liinile võib üks laev juurde tulla

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda ütles Postimehele, et kui jääolud Väinamerel lähevad raskeks, võib liinile juurde tulla üks suurem jääklassiga laev.

«Ministeeriumis sel nädalal toimunud töönõupidamisel rääkisime vedajaga üle, et kui jääolud Väinamerel lähevad väga raskeks, siis toob ta liinile juurde ühe suurema jääklassiga laeva, et oleks tagatud mõlema saare sujuv teenindamine,» selgitas ta.

Tagasi üles