Arstide liidu hinnangul on haiglates olemas inimesed, kellega patsiendid arusaamatusi või kaebusi arutada saaks, seega ei pea liit vajalikuks ega ka rahaliselt võimalikuks haiglaombudsmani ametikoha loomist.
Arstide liit: üks inimene ei lahenda kõiki probleeme
«Küllap on iga süsteemi võimalik parandada, kuid lootus, et üks inimene – haiglaombudsman - oleks ühtviisi pädev nii meditsiinis, psühholoogias kui tervishoiukorralduses ja suudaks kõiki probleeme lahendada, ei tundu eriti realistlik,» sõnas arstide liidu peasekretär Katrin Rehemaa.
«Ka ei ole haiglatel arstiabi ebapiisava rahastamise tõttu ressursse uute ametikohtade loomiseks,» lisas ta.
Rehemaa tõdes, et patsientidel ja nende omastel on kahtlemata vaja võimalust oma küsimustele vastuseid saada ja probleemidele lahendusi leida. «Mida vahetumalt on see seotud arstiabi osutamisega ja mida kiiremini toimub, seda parem. Esimene soovitus oleks tekkinud arusaamatused oma raviarsti või osakonnajuhatajaga lahti rääkida,» sõnas ta.
«Lisaks on haiglates olemas kvaliteediteenistused ja kaebuste ning ettepanekute käsitlemise süsteemid. Iseasi, kui hästi patsiendid neid võimalusi teavad ja kuidas need nende ootustele vastavad,» lausus Rehemaa.
Tallinna Ülikooli politoloogia lektor Mari-Liis Jakobson käis välja idee panna suurematesse regionaalhaiglatesse ametisse meditsiinivaldkonnas tugev inimene, kes aitaks patsiente suhtluses suure keeruka organisatsiooniga ning vajadusel uuriks väärravi juhtumeid.