Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Õpilased: hinded kehalises kasvatuses võivad eemale peletada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kehalise kasvatuse tund
Kehalise kasvatuse tund Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Kehalise kasvatuse tunni meeldimiseks peab sel olema huvitav, motiveeriv õpetaja ja mitmekesine programm, kuid hinded võivad erinevate võimetega õpilastes ebameeldivaid tundeid tekitada, leiab õpilasesinduste liit.

Õpilased tõid välja, et hea kehalise kasvatuse tund on selline, kus programm on mitmekesine. «Seal peab olema füüsiline koormus, mille abil on võimalus arendada ka rühmatöö oskusi,» vahendas õpilasesinduste liidu sotsiaalpoliitika juht Susanna Paeväli.

Kindlasti on aga õpilased seda meelt, et kehalise kasvatuse eest ei tuleks panna hindeid, vaid lugeda aine arvestatud/arvestamata. «Hinnatakse kaasamise ja aktiivsuse eest, hindama peaks isiklike võimete arengu tulemusi, mitte võtma aluseks kindlaid norme,» märkis Paeväli.

«Peamised põhjused, miks õpilased kehalise tundidest eemale hoiavad, võivad olla tingitud hindamisest. Kõik ei ole samade võimetega ning õpilaste võrdlemine ühise normi alusel tekitab noorte seas ebameeldivaid tundeid ja võib kujundada madalat enesehinnangut,» märkis Paeväli.

«Kehalise kasvatuse eesmärk on tervislike eluviiside propageerimine. Koolis on väga palju mõtlemistööd ning kehaline kasvatus on hea viis õpilastel lisaks vaimsele ka füüsilist tööd teha. On neid õpilasi, kes peale kehalise kasvatuse rohkem füüsilist koormust ei saa, seega on see õppeaine nende noorte jaoks hädavajalik,» märkis Paeväli.

Uusi teadmisi

Aga peale füüsilise koormuse võiks ka see tund teadmisi anda: «Kehaline kasvatus võiks lisaks füüsilisele koormusele pakkuda ka teadmisi erinevate vigastuste ning nendest hoidumise kohta. Väga tore oleks, kui kehalise õpetaja pakuks noortele midagi uut, räägiks uutest või unustuse hõlma vajunud spordialadest ning suudaks tekitada õpilastes isiklikku huvi.»

Õpilased leiavad ka, et tunni meeldivuses mängib suurt rolli õpetaja isiksus - kaasav õpetaja suudab teha tunni ka vähem füüsiliselt võimekate õpilaste jaoks põnevaks ning oskab jääda rahulikuks ka pingsamatel hetkedel. Samuti nõuab kehaline kasvatus õpetajalt head motiveerimisoskust.

Ka füüsiline keskkond mõjutab õpilaste arvamust kehalisest kasvatusest. «Meeldiv on sportida soojades ning hästi valgustatud ruumides ning pesemisvõimalused on samuti väga tähtsad. Paljud õpilased ei pruugigi tahta osaleda kehalise kasvatuse tunnis, kui duširuumid ei ole tingimustele vastavad.»

Tagasi üles