Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

IRL: trolliliikluse likvideerimine on tasuta ühistranspordi esimene kibe vili

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Artikli foto
Foto: Egert Kamenik

Tallinna linnavolikogu IRLi fraktsiooni liikme Kaido Kuke sõnul on Tallinna linnavalitsuse plaan sulgeda järjekordsed trolliliinid lühinägelik samm, mis töötab vastu linna rohelise pealinna ambitsioonidele.

Uuest aastast plaanib Tallinn sulgeda trolliliinid nr 6. ja 7. ning asendada need hübriidbussidega. Kolme aasta eest suleti trolliliin nr. 2. «Kummaline, et Euroopa roheliseks pealinnaks pürgiv Tallinn ujub rohelisele mõtteviisile vastuvoolu, töötades süstemaatiliselt nii elektril töötava keskkonnasõbralikuma ühistranspordi kui ka elektriautode vastu,» ütles Kukk.

Tema sõnul on linna peamine argument trollide kaotamiseks nende kõrge maksumus. «Tõepoolest, trollid on bussidest küll ligi kaks korda kallimad, kuid samas on trolli eluiga bussi omast ligi kaks korda pikem. See, et uute trollide soetamiseks pole linnal vahendeid, on tasuta ühistranspordi esimene kibe vili,» lisas Kukk.

«Vastupidiselt Tallinna linnajuhtide arvamusele pole trolliliikluse koht ajaloo prügikastis. Mitmed Euroopa linnad on just viimastel aastatel investeerinud trollidesse hulga vahendeid – kasvõi meie naaberpealinn Riia, kes kaks aastat tagasi ostis 100 miljoni euro eest 125 uut trolli,» tõdes Kukk.

Tallinn on linnavoliniku sõnul läinud vastupidist teed ning tegeleb süstemaatiliselt trolliliikluse väljasuretamisega, asendades järjepidevalt trolle diisel- või hübriidbussidega.  Hetkel ligi sajast trollist koosneva trollipargi järk-järguline asendamine diisel- või hübriidbussidega jätab Kuke sõnul aga tugeva jälje linna õhukvaliteedile.

Tagasi üles