Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

Tööta jäävad trollijuhid saavad jätkata bussijuhtidena

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Margus Kruut

Seoses Haabersti ringristimiku rekonstrueerimistöödega kaob Tallinnast järgmise aasta jaanuaris Õismäe suunaline trolliliiklus, mille tagajärjel kaotab töö ka umbes 35 trollijuhti; samas enamus neist on praeguseks ümberõppe koolituse läbinud ja saavad bussijuhina edasi töötada.

«Kohe kui see protsess pihta hakkas, et trollid võivad kaduda, hakkasime trollijuhtidele pakkuma võimalust läbida ümberõpe, mis võimaldab neil bussijuhtidena edasi töötada, vastavalt kas siis diisel- või hübriidbusside peal,» ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Enno Tamm.

Tamm tõi välja, et kuna suur osa trollijuhtidest on kõrgemas vanuses, läheb osa neist pärast trollide kadumist pensionile. «Samas praeguseks on ümberõppekoolituse 35 töö kaotavast trollijuhist läbinud umbes 25 inimest,» rääkis Tamm.

Seoses Haabersti ringristmiku ja Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimistöödega kaovad Õismäe suunal sõitvad trollid linnapildist ja need asendatakse nii ehitustöö ajal kui pärast valmimist täielikult hübriidbussidega

«Me üritame ajaga kaasas käia ja panustame elektri- ja hübriidtranspordile, mitte pidevalt kontaktliinist toidet hankivale trollibussidele. Trollid kaovad varem või hiljem üldse maailmast. Seega jah, 31. detsembril on viimane võimalus Õismäe suunal klassikalise trollibussiga sõita,» ütles Tamm.

Alates 1. jaanuarist 2016 toimuvad Tallinna mitmete ühistranspordiliinide töös olulised muudatused. Trollibussiliinid 6 ja 7 asendatakse hübriidbussiliinidega 42 ja 43.

Tamme sõnul jääb pärast Õismäe suunaliste trollide kaotamist Tallinnasse alles 51 Solaris tüüpi trolli. «Need sõidavad veel vähemalt 10 aastat Mustamäe suuna liine. 2017. aastal viime need trollid kapitaalremonti, kus vahetatakse mootorid, aknad ja istmed ehk nad muutuvad sisuliselt uuteks. Tänaseks on neist 14 trolli sellise uuenduskuuri juba läbinud.»

Tagasi üles