Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Victoria I tormikahjustuse tõttu demonteeritakse ka Romantika vööriradar

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinki reisilaev Romantika.
Tallinki reisilaev Romantika. Foto: Tairo Lutter

Kuna Tallink ei tea täpset põhjust, miks Tallinna-Stockholmi liinil kurseeriva Victoria I vööriradari antenn reede õhtul tormiga lahti tuli, eemaldatakse vööriradar igaks juhuks ka Victoria I sõsarlaevalt Romantika.

«Selline vööriradar on olemas ka Victoria sõsarlaeval Romantika,» ütles BNS-ile Tallinki pressiesindaja Luule Lääne. «Ja kuna me praegu veel päris täpselt ei tea, mis põhjustel see antenn lainete poolt lahti murti, siis igaks juhuks demonteerime selle radari ka Romantika pealt.»

«Saan etteruttavalt öelda, et plaan on kahjustused tänase (laupäeva) ja homse päeva jooksul likvideerida, nii et laev saab väljuda homme õhtul tavapärasse graafiku alusel,» rääkis Lääne Victoria I liinile naasmise kohta. «Klassiühinguga kooskõlastatult keevitatakse ajutisel kinni purunenud illuminaatorid – senikauaks kuni saabuvad uued aknad. Samuti tehakse koristus- ja kuivatustöid, kuivõrd põrandad kuuenda teki konverentsisaalis ja viienda teki reisijatealal on saanud veekahjustusi.»

Ühtlasi demonteeritakse ka antenni kaotanud radari jalg. Antud radari funktsioonid võtab üle ülejäänud radaritekompleks laeval.

«See on enamusel määral dubleeritav – tegelikult on vööriradar ette nähtud väikeste objektide, näiteks väikeste paatide tuvastamiseks laevavööri vahetus läheduses. Ja selle funktsiooni ongi võimelised ülejäänud radarisüsteem üle võtma," selgitas Lääne.

Mõlemad laevad on Lääne sõnul konstrueeritud seilama igasugustes keerulistes oludes Läänemerel. «Selles mõttes ei olnud ka eilne ilm midagi erakordset. Küll oli erakordne see õnnetus. Suurtele reisilaevadele Läänemerel tuulekiirusega seotud piiranguid seotud ei ole. Sellised piirangud puudutavad väiksemaid laevu. Küll on oluline pigem sõidukiirus ja kõik muud aspektid sinna juurde,» märkis ta.

Tagasi üles